نارضایتی کارگران پروژه مرمت زیگورات چغازنبیل از پرداخت علی‌الحساب حقوق

کارگران پروژه مرمت زیگورات چغازنبیل می‌گویند که از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند.

به گزارش مهرگان پرس،

تعدادی از کارگران شاغل در پروژه مرمت زیگورات چغازنبیل در تماس با خبرنگار ایلنا، می‌گویند: ما حدود ۷۰ کارگر شاغل در پروژه مرمت معبد زیگورات دوراونتاش» در محوطه باستانی «چغازنبیل» هستیم که از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت نداریم و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته آن‌ها، کارگران پروژه مرمت زیگورات چغازنبیل، چند ماه است علی‌الحساب شش میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

این کارگران در پیگیری وضعیت پرداخت کامل دستمزد خود در ماه‌های گذشته پیگیری‌هایی را انجام داده‌اند که هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده نشده است.

آنها می‌گویند: در خصوص پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی نیز در برخی ماه‌های سال با مشکل مواجه هستیم در عین حال همکارانی که بازنشسته می‌شوند در دریافت سنوات پایان خدمت خود با مشکل مواجه‌اند.

بنا بر ادعای کارگران، پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل به عنوان متولی اصلی پروژه نجات بخشی «معبد زیگورات دوراونتاش» به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت کامل حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد.

به نقل از این کارگران که بعضا دارای سوابق ۵ تا ۱۵ساله هستند، گفته می‌شود پرداخت علی‌الحساب حقوق‌هایشان تقریبا از هشت ماه پیش آغاز شده و از ابتدای سال جاری نیز فاقد قرارداد کار هستند و عناوین شغلی آن‌ها نیز به عنوان کارگر، کارشناس استادکار و نگهبان محوطه نامعلوم است.

به ادعای آنان؛ برخی از کارگران از اساتید خشت و گل هستند که از سال‌ها پیش در بازسازی و نگهداری پروژه «معبد زیگورات دوراونتاش» در محوطه باستانی چغازنبیل مشارکت دارند.

معبد زیگورات چغازنبیل نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده است؛ این اثر در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شوش و ۲۰ کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.

ایلنا