هدف اصلی بین المللی سازی علوم پزشکی، ایجاد اعتبار و مرجعیت علمی برای کشور است

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: هدف اصلی بین المللی سازی علوم پزشکی، ایجاد اعتبار و مرجعیت علمی برای کشور در این حوزه است.

به گزارش مهرگان پرس،دکتر ابوالفضل باقری فرد در کارگاه بین‌المللی سازی آموزش علوم پزشکی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری در حال برگزاری است؛ گفت: بحث بین المللی سازی در آموزش علوم پزشکی مهم و مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و خوشبختانه کیفیت آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ های پزشکی امروز یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حاصل تلاش بسیاری از پزشکان و اساتید است، خاطرنشان کرد: بین المللی سازی صرفا به معنای گرفتن دانشجوی خارجی نیست و فراتر از این تصور است.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ادامه داد: اعتقاد داریم برای ورود به حوزه بین الملل باید آموزش های ارائه شده نیز مطابق با استانداردهای جهانی باشد تا با دیپلماسی علمی با کشورهای دنیا بحث و تبادل نظر کنیم.
به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، دیپلماسی علمی یک راهبرد است و باید تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی با آن آشنا باشند بنابراین به افرادی نیاز داریم که در این حوزه صاحبنظر باشند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت تصریح کرد: هدف از بین‌المللی سازی صرفا درآمدزایی نیست. بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی، جزو مهمترین برنامه های وزارت بهداشت و هدف اصلی آن هم، ایجاد اعتبار و مرجعیت علمی برای کشور است.
دکتر باقری فرد عنوان کرد: توانمندسازی دانشگاه‌ها، برای ورود به حوزه بین الملل یک ضرورت است و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقش موثری در این خصوص دارد. در عرصه بین الملل ما باید از ظرفیت های مختلف هنری، اقلیمی، آب و هوا و بسیاری از ویژگی‌ های منحصر بفرد کشورمان، بهره ببریم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر تخصیص تسهیلات ویژه برای دانشجویان خارجی و تسهیل فضای حضور این دانشجویان، گفت: بین المللی سازی می‌تواند عامل مهاجرت مثبت شود. در حال حاضر بیش از ۷ هزار دانشجوی بین الملل در رشته های علوم پزشکی در کشور مشغول به تحصیل هستند.
گفتنی است صبح امروز با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی گلستان، گیلان، بابل، سمنان و شاهرود، کارگاه دو روزه بین المللی سازی آموزش پزشکی مختص دانشگاه های کلان منطقه یک آمایشی در ساری آغاز شد.