آیین آبگیری سد تاج امیر در لرستان با حضور معاون رئیس جمهور انجام شد

آیین آبگیری سد تاج امیر در آستانه دهه مبارک فجر و با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

به گزارش مهرگان پرس ، داریوش حسن‌نژاد مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در مصاحبه با خبرنگاران اظهارداشت: سد مخزنی تاج امیر در ۲۰ کیلومتری شهرستان نورآباد و بر روی رودخانه‌ خاوه‌ احداث شده است.
وی گفت: این پروژه ازجمله طرح‌های سد‌سازی استان است که با هدف تامین بخشی از آب شرب و کشاورزی با بهبود شرایط آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی پایاب در شهرستان دلفان اجرا شده است.
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: از اهداف اصلی ساخت سد، تامین آب شرب روستاهای پایین دست سد و شهر نورآباد به میزان دو ونیم متر‌مکعب در سال و تامین آب اراضی کشاورزی به میزان ۲.۷ میلیون مترمکعب و تامین آب واحدهای صنعتی به میزان نیم میلیون مترمکعب در سال است.
حسن‌نژاد تصریح کرد: از اهداف جانبی سد، می‌توان به ایجاد جاذبه‌های گردشگری و ارتقا سطح درآمد ناشی از دامپروری با توجه به پتانسیل بالای منطقه و تولید اشتغال اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ادامه بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه تا کنون ۳۴۰ میلیارد تومان بوده و برای تکمیل سد و شبکه، ۳۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطر‌نشان کرد: این سد هم‌اکنون ۹۶.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تکمیل و به بهره برداری رسیدن کامل سد، اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.
 سد تاج امیراز نوع سنگریزه‌ای با هسته‌رسی و حجم مخزن ۸.۱ میلیون مترمکعب بوده و‌ دارای مشخصات طول تاج ۲۲۵، عرض تاج ۸ متر و ارتفاع ازپی ۵۰ متر است.