افتتاح واحد تولید ترشیجات و شوریجات در شهرک صنعتی شهرستان سروآباد کردستان

واحد تولید ترشیجات و شوریجات با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در شهرک صنعتی شهرستان سروآباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهرگان پرس درسنندج،واحد صنایع غذایی مخدومی که در حوزه تولید ترشیجات و شوریجات ایجاد شده است،با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سروآباد به طور رسمی به بهره برداری رسید. مجری طرح صنایع غذایی مخدومی در این مراسم میزان سرمایه گذاری انجام شده در این واحد را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۲۰ میلیارد ریال هم از صندوق کارآفرینی امید برای راه اندازی این واحد تولیدی وام قرض الحسنه دریافت کرده ایم.

مریم مخدومی تعداد افراد مشغول به کار در این واحد را ۱۲ نفر خواند و افزود: ظرفیت تولید این واحد سه تن در روز است که برنامه توسعه آنرا هم داریم. وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۹ مجوز فعالیت در این بخش را دریافت کرده اند، ادامه داد: حدود یک ماه است که تولید در این واحد آغاز شده است.

مجری طرح صنایع غذایی مخدومی یادآور شد: یکی از نیازهای اساسی ما ایجاد سردخانه و انبار است که زمین مدنظر خریداری شده و حال برای احداث آن نیاز به تسهیلات داریم. اعطای ۱۵ میلیارد ریال وام به واحد پرورش ماهیان سردابی سروآباد مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در ادامه سفر دو روزه خود به کردستان امروز افزون بر افتتاح واحد مذکور از واحد پرورش ماهیان سردابی جی ژوان شهرستان سروآباد هم بازدید کرد.

مجری طرح پرورش ماهیان سردابی سروآباد در این بازدید میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح را ۲۵ میلیارد ریال خواند و اظهار کرد: ۱۵ میلیارد ریال وام هم توسط صندوق کارآفرینی امید به این طرح پرداخت شده است. تریفه محمدی ادامه داد: ۱۱ استخر پرورش ماهی احداث شده است و فقط رهاسازی بچه ماهی در استخرها باقی مانده که برای خرید آن نیاز به سرمایه در گردش داریم.

وی میزان اشتغالزایی در این واحد را سه نفر خواند و اضافه کرد: ظرفیت اسمی این واحد ۱۰ تن در سال است که با توجه به امکانات و تجهیزات موجود امکان افزایش آن هم وجود دارد.

پروژه هتل لیمو سروآباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مجری پروژه هتل لیمو شهرستان سروآباد میزان پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به این پروژه را ۲۵ میلیارد ریال خواند و اظهار کرد: تاکنون ۹۰ میلیارد ریال برای این هتل هزینه شده است و برای اتمام آن هم نیاز به ۴۰ میلیارد ریال دیگر داریم. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در بازدید از تنها هتل شهرستان سروآباد وعده پرداخت ۲۰ میلیارد ریال وام برای تکمیل این پروژه را داد.