انتقال ۱۶ میلیارد لیتر فرآورده نفتی به پایتخت و استان‌های نیمه‌شمالی كشور

مدیر منطقه تهران از انتقال ۱۶ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی به پایتخت و استان‌های نیمه شمالی کشور در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس، مجتبی بشارتیان اجرای گام به گام پروژه‌های پیشگام با صنعت انتقال نفت به‌منظور تحقق اهداف و رسالت این مجموعه را اقدامی اساسی و دستاوردی مهم دانست و در ادامه با اشاره به حجم جابجایی و نقل و انتقالات نفتی در بزرگترین ترمینال نفتی کشور گفت: درصد بالایی از حجم انتقال این مجموعه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت با انتقال سالانه بیش از ۵۱ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده‌های نفتی به استان‌های همجوار به‌صورت مستقیم و استان‌های نیمه‌شمالی کشور به‌صورت غیر مستقیم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۹ میلیارد لیتر نفت خام و ۳۲ میلیارد لیتر انواع فرآورده از طریق این منطقه انتقال می‌یابد، افزود: به‌صورت میانگین روزانه بیش از ۸۵ میلیون لیتر انواع فرآورده و ۵۷ میلیون لیتر نفت خام از منطقه تهران منتقل می‌شود.

مدیر منطقه تهران تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال در مجموع ۱۶ میلیارد و ۲۱ میلیون و ۲۶۸ هزار لیتر فرآورده و ۱۰ میلیارد و ۶۹۳ میلیون و ۱۸۶ هزار لیتر نفت خام رسید و ۱۶ میلیارد و ۲۳۵ میلیون و ۹۴ هزار لیتر فرآورده و ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون لیتر نفت خام از طریق خطوط منطقه تهران ارسال شده است.

بشارتیان با اشاره به فعال بودن خطوط جدید و نقش قابل‌توجه آنها در افزایش ظرفیت تولید گفت: خط ۲۰ اینچ نائین – کاشان – ری به طول ۴۱۴ کیلومتر و ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه و همچنین خط شازند – ری به طول ۲۹۲ کیلومتر و ظرفیت ۳۵۰ هزار بشکه با آمدن در مدار بهره‌برداری نه تنها طول خطوط لوله انتقال فرآورده‌ها را توسعه بخشیده، بلکه تحولات مطلوبی نیز در زمینه افزایش ظرفیت ایجاد کرده است.