اولویت دولت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر

وزیر نیرو گفت: نیروگاه‌های تجدیدپذیر به واسطه ظرفیت کشور و همچنین تطبیق با محیط زیست از ارکان اصلی برنامه توسعه و در اولویت دولت قرار دارد.

به گزارش مهرگان پرس،علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، امروز در مراسم بهره‌برداری از نیروگاه بیوگاز فاضلاب تهران، در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اهمیت متنوع‌سازی سوخت نیروگاه‌ها در پایداری شبکه برق، گفت: توسعه ظرفیت نیروگاهی به عنوان یکی از پاسخ‌های عملی به حل مسئله ناترازی برق از اولین‌روز فعالیت دولت در دستور کار قرار گرفته و الحمد لله نصاب‌های خوبی در این زمینه به ثبت رسیده و خدمت مردم شریف ایران اطلاع‌رسانی شده است.

وزیر نیرو در بیان اهمیت توسعه‌نیروگاه‌های تجدیدپذیر در‌ پازل متنوع‌سازی و‌ استفاده‌از‌ ظرفیت‌های سرشار‌ کشور بیان کرد: نیروگاه‌های تجدیدپذیر به واسطه ظرفیت کشور و همچنین تطبیق با محیط زیست از ارکان اصلی برنامه توسعه و در اولویت ما است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه نیروگاه بیوگاز گفت: نیروگاه بیوگاز فاضلاب تهران‌که امروز به بهره‌برداری رسید توان تامین برق ۲.۴ مگاوات معادل نیاز یک شهر ۲۰ هزار نفری را دارا است.

وی در بیان سایر مزایا این واحد نیروگاهی گفت: جلوگیری از انتشار کربن دی اکسید در هوای تهران، صرفه‌جویی در سوخت و همچنین صرفه‌جویی از منابع آب از مهمترین ویژگی‌های واحد نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه جنوب تهران است.

وزیر نیرو با وعده بهره‌برداری پروژه بزرگ‌نیروگاه بادی در شرق کشور گفت: توسعه تجدیدپذیرها از مهمترین ارکان برنامه ماست و در آینده نزدیک نیردگاه بزرگ بادی در استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

وی همچنین گفت: قبض آب و برق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف رایگان خواهد شد، سال گذشته این موضوع منوط به رعایت الگوی کم‌مصرفی بود و به این شرط مشمول رایگان شدن بودند.

محرابیان با بیان اینکه آیین‌نامه آب و برق تقدیم دولت شده است، اضافه کرد: قانون ۱۴۰۲ درباره تعرفه آب و برق حکمی دارد که بر مبنای آن باید آیین‌نامه‌ای به دولت ارسال می‌شد.