بانک قرض الحسنه رسالت پیشتاز وام بدون کارمزد شد

یین رونمایی از وام قرض الحسنه بدون کارمزد با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک ها، دبیر شورای فقهی بانک مرکزی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

بیه گزارش مهرگان پرس،مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در این آیین با تاکید بر اینکه وام قرض الحسنه بدون کارمزد ریشه شرعی دارد، گفت: برخی فتواهای شیعه و سنی بر این باورند که نباید مزد وام در قالب کارمزد از وام گیرنده اخذ شود.
محمدحسین حسین زاده افزود: با توجه به اهمیت این مهم، روی این موضوع ۲۰ سال کار پژوهشی و برای فراهم کردن زیرساخت ها چندین سال کار عملیاتی انجام شد که در دو سال اخیر سرعت بالایی گرفت و همه مسئولان نظام، شورای فقهی و رییس کل بانک مرکزی نیز از این مسیر حمایت کردند تا شاهد تحقق وام قرض الحسنه بدون کارمزد در نظام بانکی باشیم.
وی افزود: برای اینکه یک نهاد قرض الحسنه بتواند وام بدون کارمزد بپردازد، باید مراکز هزینه یعنی همان شعب بانک و سرپرستی ها شناسایی شود که با عملیاتی کردن بانکداری بدون شعبه ۸۰ درصد هزینه ها در بانک قرض الحسنه رسالت حذف شد، برخی هزینه های دیگر نیز مانند تهیه کارت، سفته الکترونیک، اعتبارسنجی و... فعالیت اصلی بانک نیست که برای این موارد نیز برنامه ریزی صورت گرفت و خدمات دهندگانی آن ها را بر عهده گرفتند.

 

مراسم وام قرض الحسنه بدون کارمزد

در پایان این مراسم تمبر یادبود آیین وام قرض الحسنه بدون کارمزد به امضای وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، دبیر شورای فقهی بانک مرکزی و مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت رسید.

مراسم وام قرض الحسنه بدون کارمزد