تردد زائران از مرز خسروی در امنیت کامل انجام می‌شود/ رصد و پایش محورهای تردد زائران با ۱۰۰ دوربین

کرمانشاه - فرمانده انتظامي استان با اشاره به بسيج تمام امکانات و نيروها براي خدمات رساني هرچه شايسته تر به زائران اربعين، گفت: خدمت به اين عزيزان تا بازگشت آخرين نفر آن ها از سوي پليس با جديت ادامه پيدا خواهد کرد.

به گزارش  خبرنگار مهرگان پرس از کرمانشاه، سردار "مهدي حاجيان" در قرارگاه اربعين انتظامي استان که با حضور اسکندر مومنی وزیر کشور و مسئولان استانی در مرز خسروي برگزار شد، ضمن تبریک به وی به خاطر منصب جدید ، اظهار داشت: پليس جزو اولين دستگاه ها و نهادهايي بود که خدمات رساني به زائران اربعين را آغاز کرد . وي ادامه داد: خدمات رساني به زوار بدون وقفه از قبل از آغاز رسمي پياده روي اربعين توسط پليس آغاز شده و همچنان با جديت و تا بازگشت آخرين زائر از کربلاي معلي ادامه پيدا خواهد کرد.

فرمانده انتظامي استان کرمانشاه افزود: همه همکاران ما با نگاه اعتقادي در ماموريت اربعين حاضر شده اند و ان شالله زائران گرامي نيز آن ها و همه ما را از دعاي خير خود در اين سفر مقدس بي نصيب نخواهند گذاشت.

سردار حاجيان ادامه داد: پليس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسين(ع) نسبت به ايجاد پاسگاه هاي فرماندهي در 9 نقطه از مسير محل تردد زائران اربعين شامل شهرستان هاي کنگاور، سنقروکليايي، صحنه، هرسين، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو و گيلانغرب و سرپل ذهاب و يک پاسگاه مرکزي در قصرشيرين با هدف خدمات دهي هرچه بهتر و منظم تر به زائران اربعين اقدام کرده و در طول مدت پياده روي اربعين به صورت شبانه روزي فعال و مشغول ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسين (ع) خواهند بود.

وي با بيان اينکه يکي از وظايفي که بر عهده پاسگاه هاي فرماندهي گذاشته شده است، روان سازي مسيرهاي محل تردد زائران و ارائه گزارش دقيق به آن ها در خصوص وضعيت جاده ها و راه هاست، يادآور شد: در اين پاسگاه ها امکان ارتباط گيري سريع با ديگر دستگاه ها نظير فرمانداري، هلال احمر، حمل و نقل و پايانه ها، راهداري و ... ميسر است.

رئيس پليس استان کرمانشاه همچنين از اجراي طرح پليس ياران اربعين براي اولين بار در کشور توسط انتظامي استان خبر داد و گفت: پليس ياران اربعين که با پوشيدن لباس هاي متحدالشکل مشخص هستند در موکب ها، مسيرهاي محل تردد، پليس راه ها و پايانه مرزي حضوري شبانه روزي دارند و به زوار خدمات مورد نياز را ارائه مي کنند.

سردار حاجيان با بيان اينکه از ظرفيت ۵۴۴ نفر از پليس ياران استفاده شده است، افزود: این افراد با حضور در موکب ها، محورهای مواصلاتی ، محل های تردد زائران و پایانه مرزی خسروی مشغول ارائه خدمات به زائران هستند.

عاليترين مقام انتظامي استان در ادامه با اشاره به فعال بودن 58 گيت در پايانه مرزي خسروي، از آمادگي افزايش آن ها به 100 گيت جهت تسهيل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته امسال مدت زمان توقف زائران در اين گيت ها به ۴ ثانيه رسيده است. وي همچنين با اشاره به افزايش ترددهاي زائران در محورهاي مواصلاتي استان کرمانشاه، ادامه داد: بيش از 180 تيم پليس راه و راهور در سطح محورهاي مواصلاتي استان حضور دارند و 638 کيلومتر محور مواصلاتي در استان توسط اين تيم ها تحت کنترل و پوشش ترافيکي قرار مي گيرد.

سردار حاجيان خاطر نشان کرد: محورهای مواصلاتی و محل های تردد زائران اربعین از ورودی استان در کنگاور تا نقطه صفر مرزی خسروی با ۱۰۰ دوربین و ۳ پهباد مورد رصد و پایش تصویری قرار گرفته است. عالیترین مقام انتظامی کرمانشاه همچنین به ایجاد میز تخصصی - فوریتی در مرکز ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: تمام اطلاعات مربوط به خودروهای زائران ثبت و شهروندان اگر خودرو خود را گم کرده باشند و یا به هر دلیلی توسط پلیس جا به جا شده باشد می توانند ضمن تماس با ۱۱۰ از وضعیت خودرو خود مطلع شوند. وی در پايان از آمادگي پليس کرمانشاه براي مديريت موج بازگشت زائران اربعين خبر داد و يادآوري کرد: در مجموع 558 واحد گشتي انتظامي، راه و راهور در محورها و شهرهاي محل تردد زائران براي خدمات رساني به آن ها حضور داشته و تا بازگشت آخرین زائر در صحنه خدمت رسانی به زوار باقی خواهند ماند.