جامعه عفیفه ما دست رد به سینه دشمن خواهد زد

فرماندار سنندج گفت: جامعه ما جامعه‌ای متدین و عفیف است و قطعا اجازه نمی‌دهند ابتذال رواج پیدا کند و خود مردم دست رد به دسینه دشمن خواهند زد و مادران عفیفه مانع بی‌حجابی و ابتذال خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج، حسن عسکری در محفل شعر مقاومت و پایداری اظهار داشت: جامعه ما در این ایامی که دشمن به شدت به دنبال القای ناامیدی به خصوص در میان نسل جوان جامعه است، به برگزاری برنامه های با نشاط اجتماعی نیاز دارد که می‌تواند بسار کمک کننده باشد. وی با یادآوری وقایع سوم خرداد، گفت: در سال اول جنگ اتفاق‌های ناگواری افتاد و به دلیل عدم تمرکز مدیریتی، دشمن خصوصا در راس آن بنی صدر که به عنوان فرمانده کل قوا حضور داشت، موفقیت‌هایی به دست نیامد لذا افرادی همچون شهید چمران با طراحی‌های سامان یافته به دنبال به تاخیر انداختن حرکت دشمن بودند و پیشروی صدام را در یکسال اول جنگ کند کردند که خود این یک دستاورد بزرگی بود که توسط این نخبگان انجام شد. عسکری خاطرنشان کرد: در این هنگام با برکناری بنی صدر و انسجام سپاه و ارتش، سلسله عملیات‌های پیروزمندانه‌ای آغاز شد که به آزادسازی خاک سرزمین ایران منجر شد و بعد از آن نیز با انجام عملیات‌های ثامن‌الائمه، طریق‌القدس و فتح المبین دستاوردهای زیادی به ارمغان آورده شد.

وی ادامه داد: در عملیت فتح‌المبین ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک کشور آزاد و ۱۷ هزار نفر از عراقی‌ها نیز اسیر شدند، تا این مرحله اعتماد به نفس بالایی به وجود آمد و در مقابل نیز روحیه در جهبه عراق کاملا به خورد و در طول ۹ ماه همواره شکست می‌خوردند. فرماندار سنندج گفت: در این زمان صدام برای روحیه دادن به هواداران خود مدعی عقب‌نشینی تاکتیکی افراد خود شد و گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد، کلید فتح بصره را به ایرانیان می‌دهم.

عسکری بیان کرد: تمام قدرت‌ها پشت صدام بودند و با اطمینان از این که پشتیبانی‌های اطلاعاتی دارد در عملیات بیت‌المقدس شکست خورد بود و به همین خاطر است که عملیات بیت‌المقدس عملیاتی منحصر به فرد بود. عسکری یادآور شد: در دهم اردیبهشت سال ۶۱ و درعملیاتی که تحت عنوان بیت‌المقدس در بامداد سوم خرداد انجام گرفت خرمشهر آزاد می‌شود و ۵ هزارو ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی که در تسخیر عراق بود آزاد شد و ۱۹ هزار عراقی به اسرات گرفته و بالغ بر ۸۰ فروند هواپیمای جنگی ساقط شد. به گفته وی، در سوم خرداد مهمات طرف عراقی که به عنوان غنیمنت به دست ایران اسلامی افتاد به قدری زیاد بود که سه ماه طول کشید این مهمات را به عقب برگردانند و تا دو سال بعد از فتح خرمشهر از این غنایم در جنگ‌ها استفاده می‌شد.

عسکری تاکید کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر منحصر به فرد بود و پیام حضرت امام با عنوان آزادی خرمشهربسار حائز اهمیت بود. وی گفت: در آن زمان که همه رزمندگان در اوج خوشحالی و غرور بودند که علی رغم رجزخوانی صدام، خرمشهر پس گرفته شد، اما امام با یک جمله همه را متوجه خدای متعال کرد و فرمودند: «خرمهشر را خدا آزاد کرد » لذا تمام اذهان رزمندگان متوجه خداوند و امدادهای غیبی شد.

وی گفت: در جنگ خرمشهر تمام قدرت‌های بزرگ جبهه باطل در مقابل ما بودند و باید بدانیم که اکنون خرمشهرهایی دیگر در پیش است؛ یعنی در جنگ اقتصادی مانند جنگ خرمشهر تمام دنیای کفر در مقابل ما صف‌آرایی کرده‌اند. فرماندار سنندج با بیان اینکه امروز خرمشهر فرهنگی در پیش رو داریم، گفت: امروز دشمن برای رواج بی‌عفتی در جامعه ما هجمه سنگینی وارد کرده اما با توکل به خداوند متعال و رهنوردهای مقام معظم رهبری این خرمشهرها نیز آزاد خواهد شد. وی افزود: جامعه ما جامعه‌ای متدین و عفیف است و قطعا اجازه نمی‌دهند ابتذال رواج پیدا کند و خود مردم دست رد به دسینه دشمن خواهند زد و مادران عفیفه مانع بی‌حجابی و ابتذال خواهند شد.

فرماندار سنندج به انتخابات پیش‌رو در سال جاری اشاره کرد و گفت: از همین الان باید تلاش کنیم انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود. وی اضافه کرد: باید نمایندگانی در تراز گام دوم انقلاب انتخاب کنیم و قطعا گام دیگری در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی و راه شهدای ما در آزادسازی خرمشهر برداشته می‌شود.