به گزارش مهرگان پرس، ستاد وزارت نفت در ارزیابی دوره یازدهم «پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاهها و پرتالهای دستگاههای اجرایی کشور» با کسب امتیاز 97/88 درصد و 17 پله صعود به رتبه 8 در میان 168 دستگاه اجرایی کشور دست یافت. این وزارتخانه همچنین در اولویتهای چهارگانه تفکیکی این ارزیابی نیز موفق به کسب جایگاه نخست کشوری در دولت شفاف و رتبه 5 کشوری در دولت کاربرمحور شد.
بر اساس این گزارش، رشد 17رتبه و افزایش امتیاز 42/10 درصد در مقایسه با نتایج ارزیابی دوره قبل، گویای بهبود قابل توجه عملکرد ستاد این وزارت در حوزه مدیریت پرتال، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی است.
در همین راستا دوره یازدهم ارزیابی با محوریت چهارگانه خدمات پایدار هوشمند، زیرساخت چابک و مقیاسپذیر، مشارکت پذیری و حکمرانی شواهد محور مشتمل بر 41 شاخص متکی بر معیارهای توسعه دولت الکترونیک سازمان ملل (EGDI) و با تاکید ویژه بر قانون برنامه هفتم پیشرفت ج.ا.ا در سال 1403 برگزار شد که پس از اعلام نتایج آن، دستاورد ارزشمندی برای صنعت نفت حاصل شد.
ستاد این وزارتخانه در انجام سایر تکالیف این حوزه اعم از راهاندازی پنجره واحد و ارائه یکپارچه خدمات به صورت برخط به متقاضیان نظیر صدور موافقت اصولی تخصیص خوراک هیدروکربوری، راهبری و حمایت از پژوهشهای صنعت نفت ورتبهبندی منابع تامین کالای صنعت نفت در مهلتهای زمانی تکلیفی موفق بوده و در استمرار برنامههای آتی شامل تدوین برنامه عملیاتی استقرار و پیادهسازی چرخه هوشمندسازی، اصلاح فرآیندها و توسعه سرویسهای الکترونیکی نیز به صورت ویژه اهتمام دارد.
پایش و ارزیابی دولت الکترونیک در ایران به طور رسمی از سال 1395 توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات آغاز شده است که مجموعه وزارت نفت و شرکتهای تابعه مشمول، طبق فراخوان دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات از دوره پنجم این ارزیابی به مجموعه دستگاههای کشوری جهت پایش ملحق شدهاند.
کد خبر: 3277
دوشنبه , 15 بهمن 1403 - 16:08
- چاپ
وزارت نفت با اجرای کامل قانون شفافیت موفق به کسب جایگاه نخست دولت شفاف در یازدهمین دوره پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاهها و پرتالهای دستگاههای اجرایی کشور شد.