جشنواره دانش‌آموزی آب بهتر است یا ثروت برگزار می‌شود

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان تهران از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی آب بهتر است یا ثروت با مشارکت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،"بهنام بخشی" با بیان اینکه پویش آب بهتر است یا ثروت به عنوان یک طرح ابتکاری توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ابتدای سال تحصیلی جدید با همکاری سازمان آموزش و پرورش در مدارس این استان به اجرا درآمده است، گفت: این طرح ابتکاری نه تنها با استقبال خوب دانش‌آموزان تهرانی مواجه شده بلکه توجه والدین آنان و نهادهای عمومی از جمله شهرداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی را نیز به خود جلب کرده است.
به گفته وی، با گسترش دامنه فعالیت‌های تبلیغی این طرح در مدارس سایر استان‌های کشور و اکران گسترده آن در فضاهای اطلاع‌رسانی و بیلبوردهای شهری، در نظر است جشنواره آب بهتر است یا ثروت در آینده نزدیک به صورت سراسری برگزار شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را تعمیق احساسات و افکار دانش‌آموزان در زمینه موضوع آب به عنوان باارزش‌ترین دارایی و ثروت طبیعی خواند و اظهار داشت: یکی از چالش‌های قرن حاضر، موضوع تغییر اقلیم و کم‌آبی است و این جشنواره در نظر دارد ارزش حیاتی آب را به عنوان یک کالای بی‌جایگزین و ثروت بی‌بدیل در شرایط تنش آبی حاکم بر سرزمین، با مشارکت جامعه دانش‌آموزی تبیین کند.
بخشی با اشاره به جمعیت حدود 16 میلیون نفری دانش‌آموزان کشور، بهره‌گیری از احساسات، افکار و ایده‌های خلاقانه آنان در تبیین موضوع آب و رفتار صحیح با این ثروت خدادادی را از دیگر اهداف جشنواره آب بهتر است یا ثروت عنوان کرد و افزود: این جشنواره قرار است در آینده نزدیک با فراخوان آثار دانش‌آموزان در قالب نقاشی، مقاله، انشاء، فیلم کوتاه موبایلی، شعر و ... کلید زده شود.