حمایت کامل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از حوزه سینما

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی وزارت ارشاد حمایت از جامعه فرهنگ و رسانه است، گفت: بخش مهمی از این وظیفه حوزه فرهنگ، هنر و سینما است و هرچه بتوانیم به این حوزه اهمیت دهیم به طور قطع در حوزه فرهنگ اثرات آن را خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار مهرگان پرس از کرمانشاه،«علی صفدری» روز یکشنبه در پشت صحنه فیلم «رویای خاکسری» در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فیلم رویای خاکسری با موضوع خانواده فرزندآوری و ترویج اخلاق نیک و حسنه است که عزیزان باشور و نشاط فعالیت حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم حمایت بهتری نسبت به این حوزه داشته باشیم به طوریکه هنرمندان استان بتوانند در فیلم‌های کوتاه و بلند بیشتر بدرخشند و این ظرفیت استان را بهتر و بیشتر معرفی کنیم. هرچه سلیقه مردم به سمت سینما گرایش پیدا کند گروه‌های تولید کننده رغبت بیشتری برای تولید آثار پیدا می‌کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: در کرمانشاه موسسات سینمایی مختلفی مشغول به فعالیت هستند و افرادی از استان در جشنواره فیلم فجر گذشته افتخارآفرینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بخش مهم کمک کننده ورود افراد مستعد و توانمند به عرصه‌های هنری، استقبال خود مردم است، افزود: تفریح بسیار ارزانی به نام سینما برای خانواده‌های ایرانی وجود دارد که با حداقل مبلغ خانواده می‌توانند از یک سرگرمی سالم بهره‌مند شوند.

صفدری گفت: فیلم می‌تواند اثرگذاری تربیتی و فکری داشته باشد. زمانی که موضوعی با یک هنر فاخر معرفی می‌شود به دنبال آن اقتصاد و فرهنگ تولید می‌شود که این محصول به چرخه اقتصادی کمک خواهد کرد.

وی عنوان کرد: بازیگران خوبی در صنعت سینما داریم ولی سینما در یک بازه زمانی مسیر درستی را طی نکرد و به سمت چهره‌های سلبریتی‌ها رفته که باید ظرفیت‌ها و افراد مستعد کشور و استان بیشتر دیده شوند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: این استان در تمامی حوزه‌های هنری حرفی برای گفتن دارد و باید حمایت در حوزه فرهنگ و هنر در همه زمینه‌ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت حمایت است اما با حمایت زیاد وابستگی به دولت ایجاد می‌شود و موسسه‌های مربوطه رشد نمی‌کنند لذا باید حمایت مقطعی و با طرح و برنامه باشد که موسسات روی پای خود بایستد.

فیلم سینمایی رویای خاکستری به کارگردانی قدرت پورحاتمی با موضوع اجتماعی و خانواده هم اکنون در شهر کرمانشاه در حال فیلمبرداری است.