کد خبر: 2251
دوشنبه , 01 خرداد 1402 - 17:08
دریافت خدمات سامانه چکاد با امضای دیجیتال

بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان تنها بانک بدون شعبه کشور از چک الکترونیک رونمایی کرد.

به گزارش مهرگان پرس،مدیرفناوری اطلاعات بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به رونمایی از این خدمت جدید گفت: چک دیجیتال سرویس کاملتری از چک است که  سرعت، دقت و امنیت بیشتری درعملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌کند.
محمدرضا مصطفوی افزود: سامانه چکاد با هدف ایجاد بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده است که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه مشتریان می توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی درخواست چک الکترونیک خود را در سامانه  vbank.ir ثبت کنند، اظهارداشت: صرفه جویی در زمان و هزینه بویژه برای مشتری، امنیت بالا، اطلاع‌رسانی از وضعیت نقل و انتقالات چک و هزینه عملیاتی پایین و امکان جایگزینی در تمامی معاملات از جمله مزایای چک الکترونیک است.
مصطفوی امضای دیجیتال را لازمه برخورداری از برخی خدمات سامانه چکاد عنوان کرد و گفت: اپلیکیشن هامون متعلق به بانک مرکزی است و مشتری جهت داشتن امضای دیجیتال باید در این اپلیکیشن گواهی امضا خود را صادر  نماید.