برنامه جایگزینی آب مصرفی 1350 واحد صنعتی و معدنی بزرگ و پر آب‌بر ابلاغ شد

سخنگوی صنعت آب از ابلاغ برنامه جایگزینی آب مصرفی ۱۳۵۰ واحد صنعتی و معدنی با مصرف ۸۳۰ میلیون مترمکعب در سال با منابع آب نامتعارف خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون با هدف آزادسازی منابع آب برای تأمین نیازهای محیط زیستی، کنترل فرونشست و ریزگرد و نیز افزایش ضریب پایداری در تأمین آب شرب، برنامه جایگزینی آب مصرفی ۱۳۵۰ واحد صنعتی و معدنی با مصرف ۸۳۰ میلیون مترمکعب در سال، با منابع آب نامتعارف ابلاغ شد.
وی افزود: در چارچوب بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور، وزارت نیرو با همکاری خوب صنایع و معادن، نسبت به ابلاغ برنامه جایگزینی منابع آب مصرفی کنونی با پساب، به حجم ۵۸۳ میلیون مترمکعب و منابع آب دریا با حجم ۲۴۷ میلیون مترمکعب در سال اقدام کرده است.
بزرگ‌زاده گفت: در برنامه جایگزینی منابع آب واحدهای صنعتی و معدنی با پساب و آب دریا، به بازچرخانی آب در واحد صنعتی، کاهش مصرف آب حاصل از تغییر فرآیندها، ارتقا راندمان مصرف آب و حتی استفاده از زه آب کشاورزی در برخی از واحدهای صنعتی و معدنی توجه شده است.
سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: برای افزایش پایداری زیست‌بوم و تأمین نیازهای آبی، پیکره‌های آبی و مقابله با پدیده دهشتناک فرونشست زمین، راهی به جز بازتخصیص منابع آب وجود ندارد.
وی از همراهی و همکاری مطلوب واحدهای صنعتی با تفکرات وزارت نیرو سپاسگزاری کرد و بیان داشت: وزارت نیرو مصمم است تا قانون را به صورت دقیق اجرا کند.

پاون