کد خبر: 3014
چهارشنبه , 26 اردیبهشت 1403 - 15:16
شرایط دریافت وام فوری چگونه است؟

بدون نیاز به سپرده‌گذاری در حساب و افزایش میانگین آن، باز هم می‌توان وام دریافت کرد؟ بله، تعدادی از بانک‌ها هستند

به گزارش مهرگان پرس،

که تسهیلات و وام فوری را ارائه می‌کنند. هر چه باشد دریافت وام فوری، خیلی بهتر از استفاده از آگهی‌های اینترنتی است که احتمال کلاهبرداری در آن‌ها بیشتر از 70 درصد است. باید توجه داشت که حداقل زمان موردنیاز برای واریز شدن مبلغ وام فوری به حساب و نهایی شدن درخواست، دست کم یک هفته است.

با دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند وام فوری، مشتریان دید بهتری نسبت به شرایط و وضع موجود پیدا خواهند کرد. این مطلب برای افرادی است که می‌خواهند بدانند از کدام بانک و با چه شرایطی می‌توانند وام موردنظرشان را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.

شرایط وام فوری در یک نگاه

در برخی از بانک‌ها وام فوری در صورتی به حساب واریز می‌شود که مشتری یا وام گیرنده، امتیاز کافی و لازم را داشته باشد. برای نمونه، دریافت وام فوری قرض الحسنه، فقط با استفاده از فروشامتیازوامرسالت امکانپذیر است. در برخی از بانک‌های دیگر مانند بانک آینده، این شرایط منوط به افتتاح حساب سپرده بلندمدت است؛ یعنی اگر فرد اقدام به ایجاد حساب سپرده از نوع بلندمدت کرده باشد، در کمترین زمان ممکن می‌تواند وام بگیرد.

شرایط و ضوابط کلی بانک‌ها برای گرفتن وام فوری چیست؟

تقریبا ضوابط کلی اکثر بانک‌ها، یکی است، با این حال ارزش دارد تا این شرایط کلی را برای تمامی افرادی که برای اولین‌بار می‌خواهند نسبت به طی کردن مراحل آن اقدام کنند، بررسی شود. این شرایط و چارچوب کلی به شرح زیر است:

  1. واریز 10 درصد از مبلغ وام درخواستی در حساب
  2. ارائه کردن چک صیادی یا سفته
  3. معرفی ضامن معتبر با گواهی کسر از حقوق به بانک
  4. افتتاح حساب سپرده‌گذاری بلندمدت

درباره بازپرداخت به روش پله‌ای و در 24 قسط، مبلغ آن به صورت ماهیانه از وام گیرنده دریافت می‌شود.

لیست بانک‌ها و طرح‌های وام فوری با سود کمتر از 16 درصد

در جدول زیر، توضیحات کلی، تمامی بانک‌هایی که وام فوری ارائه می‌دهند، آمده است:

نام بانک و طرح وام فوری

میزان سود

طرح صفر در صفر بانک مسکن

-

وام نقدی طرح تبسم بانک صادرات

-

وام عید تا عید بانک تجارت

-

طرح فوری بانک تجارت

1

وام نقدی طرح یک و ۲ بانک مسکن

1

وام نقدی سودمند بانک رفاه کارگران

2

وام نقدی طرح ۲۴ بانک دی

2

وام نقدی بانک تجارت

2

وام نقدی طرح کریمان بانک تجارت

2

طرح مفید بانک توسعه تعاون

2

وام نقدی وام با سپرده بانک توسعه تعاون

2

طرح همراه بانک سینا

3

وام نقدی کوشان بانک اقتصاد نوین

4

وام نقدی آنی بانک تجارت

4

وام نقدی طرح آنی‌پزشکان بانک تجارت

4

طرح انتخاب بانک سینا

4

کالا کارت بانک مهر ایران

4

وام نقدی ارزینو بانک اقتصاد نوین

4

وام با سپرده بانک پارسیان (طرح پژواک)

4

وام تسریع بانک تجارت

4

وام نقدی طرح آذین بانک سینا

5

طرح ثمر بانک رفاه کارگران

5

ام نقدی طرح 67 بانک صادرات

6

وام نقدی طلوع نور موسسه اعتباری نور

7

وام با سپرده بانک قوامین

7

وام فوری فیروزه کارت بانک دی

7

شاپ کارت ملت

10

طرح خوشه بانک سینا

10

وام نقدی طرح نوید بانک پارسیان

12

وام نقدی کارای شهر بانک شهر

13

وام نقدی آسمان بانک سینا م

13

وام فوری طرح حواله حکمت بانک حکمت ایرانیان

14

طرح مشکات موسسه نور

14

وام نقدی سپرده بلندمدت بانک ایران زمین

14

دی کارت بانک دی

15

وام فوری انتخاب رفاه بانک رفاه کارگران

15

طرح انتخاب نوین بانک اقتصادنوین

15

طرح سروش ارزش آفرین بانک دی

15

وام نقدی طرح فردا بانک تجارت

15

طرح همیاران سپهر بانک صادرات

15

وام فوری بانک مهر اقتصاد

15

وام‌های فوری، نقدی هستند یا صرفا برای خرید کالا پیشنهاد می‌شوند؟

بانک‌هایی که وام را در کمترین زمان ارائه می‌کنند، مبلغ واریزی آن‌ها به صورت نقدی است و یا صرفا اعتباری برای خرید کالا به حساب می‌آید. البته از هر جایی هم نمی‌توان خرید کالا را انجام داد. به طور معمول، نمایندگی‌ها و یا برندهایی که می‌توان خرید کالاهای آن را با وام اعتباری و فوری انجام داد، از سوی خود بانک‌ها به صورت رسمی اعلام می‌شوند.

با توجه به اینکه لیست طرح‌های بانک برای ارائه وام مدام در حال تغییر و تحول است، وام گیرنده قبل از اینکه بخواهد اقدامی کند، باید لیست آن‌ها را دریافت کند. برای نمونه، بانک قرض الحسنه رسالت، دیگر وام فوری خرید کالا ندارد. همچنین، بانکی مانند بانک قرض الحسنه مهر ایران، این نوع تسهیلات به افراد متقاضی ارائه نمی‌شود.

شرایط دریافت وام فوری در بانک ملت، صادرات و رسالت

از میان لیست بلندبالایی از بانک‌هایی که با سود کمتر از 16 درصد به اشخاص حقیقی تسهیلات می‌دهند، سه بانک ملت، ملی و رسالت جزو پرمتقاضی‌ترین مراکز مالی برای افراد محسوب می‌شوند. در لیست زیر، شرایط هر بانک به طور مفصل آورده شده است:

وام بانک ملت

برای دریافت وام 50 میلیون تومانی فوری هم بانک ملت، بهترین شرایط ممکن را دارد. گرفتن تسهیلات از این بانک، بدون نیاز به سپرده‌گذاری بوده و کافی است که شخص وام گیرنده، پیش پرداخت داشته باشد. این هم باید گفته شود که تسهیلات 50 میلیون تومانی بانک ملت، صرفا برای خرید کالا از نمایندگی‌های اسنوا است.

فردی که می‌خواهد وام خرید کالا فوری از بانک ملت بگیرد، نباید سابقه برگشتی داشته باشد. تعداد ضامن‌های معتبر معرفی شده به بانک هم وابسته به اعتبار وام گیرنده است. چنانچه اعتبار فرد بالا باشد، یک ضامن نیاز است. اگر هم امتیاز آنقدری که لازم است نباشد، دو یا سه نفر ضامن را باید ارائه کرد.

وام بانک ملی

اگر متقاضی در رده سنی بالاتر از 18 سال باشد و فیش معتبر حقوقی هم داشته باشد، می‌توان وام بانک ملی را در طی کمترین زمان ممکن دریافت کند. ناگفته نماند که رتبه اعتباری خوب در سیستم بانکی، سرعت را در روند دریافت تسهیلات، بیشتر می‌کند. باید توجه داشت که وام فوری بانک ملی، نقدی نیست و صرفا برای خرید کالا ارائه می‌شود. اینطور است که برای دریافت آن باید یک حساب در بانک ملی افتتاح کرد و درخواست وام بانکی داد.

اگر بعد از استعلام در سیستنم بانکی، رتبه اعتباری در حد خوب ارزیابی شود، به میزان 50 میلیون تومان از بانک ملی می‌توان تسهیلات گرفت. در صورتی هم که این نتایج استعلام آنقدر که باید خوب باشد و نباشد، سه ضامن برای دریافت نیاز است.

وام رسالت

وام کم‌بهره که بازپرداخت ماهیانه آن هم خوب باشد، تسهیلات بانک رسالت است. این بانک، تسهیلات خود را در قالب قرض الحسنه به مشتریان خود ارائه می‌کند. وام فوری که در بانک رسالت می‌توان دریافت کرد، مبلغ 60 میلیون تومان است؛ البته می‌توان اعداد و ارقام وام را هم افزایش داد، در صورتی که اعتبار لازم در نتایج سامانه مرآت ثبت شده باشد.

اگر منظور از فوری، دریافت وام بعد از مدت سه ماهه است، با سپرده‌گذاری در طی سه ماه هم می‌توان نسبت به دریافت تسهیلات از بانک رسالت اقدام کرد.

آنچه که لازم است دریافت‌کنندگان وام از بانک رسالت بدانند، این است که تمامی فرآیندهای آن به صورت آنلاین انجام می‌شود. همچنین در این بانک، طرح مجزایی برای گرفتن وام فوری وجود ندارد و مثل هر درخواست دیگری، متقاضی می‌بایست درخواست خود را در سایت اینترنت بانک ثبت کند.