عملیات اجرایی ۲۴ حلقه چاه میدان نفتی یادآوران آغاز شد

عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران آغاز شد.

به گزارش  خبرنگارمهرگان پرس از اهواز،عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران با حضور سردار عابد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، حمیدرضا گلپایگانی، مدیر عامل شرکت ملی حفاری و جمعی از مدیران نفتی و حضور ویدیو کنفرانسی محسن خجسته‌مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در میدان نفتی یادآوران آغاز شد.

همچنین قراردادهای مربوط به حفاری ۲۴ حلقه چاه توسعه‌ای جدید در قالب ۳ قرارداد بین شرکت مهندسی و توسعه نفت به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های ملی حفاری ایران، توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیش از این در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت امضا شده است.

مجموع ارزش این قراردادها ۳۵۰ میلیون دلار بوده و مقرر شده است تا این تعداد چاه‌ها در لایه‌های فهلیان و سروک هر کدام به تعداد ۱۲ حلقه در طی مدت ۲۴ ماه حفر شود.

هدف از حفر این چاه‌های جدید در میدان مشترک نفتی یادآوران، نگهداشت و افزایش تولید به میزان ۴۲ هزار بشکه در روز است.

میدان نفتی یادآوران یکی از بزرگترین میادین مشترک نفتی ایران با کشورهای همسایه است و در ۷۰ کیلومتری جنوب غرب اهواز و شمال خرمشهر، در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه قرار دارد.