فعالیت 53 مرکزمثبت زندگی در کردستان

رسولی گفت: ۵۳ مرکز مثبت زندگی در استان فعال است و ۲۱ هزار و ۸۲۰ پرونده به این مراکز واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس در کردستان، حسین رسولی مدیرکل بهزیستی استان کردستان در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سازمان بهزیستی یک سازمان مردمی است و تمام افراد جامعه، مخاطب، مشتری، همکار و مدافع سازمان به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بهزیستی در حوزه مباحث تخصصی و حمایتی با سه معاونت تخصصی امور فرهنگی، پیشگیری و امور توانبخشی انجام می‌شود، افزود: بهزیستی  ۵۴ ماموریت شاخص را با ۱۲۰ فعالیت طرح و برنامه پیگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: سازمان بهزیستی؛ بانوان سرپرست خانوار، ایتام، افراد دارای معلولیت را تحت پوشش قرار داده است و پیشگیری از معلولیت و توانمندسازی را دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به افراد تحت پوشش بهزیستی شده است و سال گذشته ۵۶ درصد افزایش مستمری افراد تحت پوشش و افزایش یارانه مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش بهزیستی با ۵۰ درصد را شاهد بوده‌ایم.

رسولی اعلام کرد: در حوزه توانمندسازی و اقشار جامعه هدف تسهیلات قرض‌الحسنه در دولت سیزدهم افرایش داشته است.   وی در خصوص پشت نوبت دریافت خدمات مستمر افزود: سازمان نیازمند اعتبارات ویژه‌ای در این حوزه است و معلولان ضایعه نخاعی که نیازمند خدمات پرستاری هستند و جزو الزامات و الویت‌های سازمان است و همچنین افراد سالمند و‌ معلول سرپرست خانوار نیازمند خدمات پرستاری هستند که در مجموع یک‌هزار و ۷۰۰ متقاضی در نوبت حق پرستاری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: ۴۰۰ موسسه تحت نظارت سازمان بهزیستی در استان فعال و کمک حال خانواده‌های بی‌بضاعت هستند. رسولی با بیان اینکه بیشترین مشارکت‌های مردمی از طریق مراکز خیریه اتفاق می‌افتد، افزود: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان توسط موسسات غیردولتی، مراکز خیریه و بهزیستی جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، اعلام کرد: ۳۰ هزار و ۵۸۱ معلول کردستان از خدمات بهزیستی بهره‌مندند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اضافه کرد: در حال حاضر ۵۳ مرکز مثبت زندگی در استان فعال است و ۲۱ هزار و ۸۲۰ پرونده به این مراکز واگذار شده است.  رسولی در پایان گفت: بهزیستی به دنبال ایجاد بسترسازی مناسب برای آسیب‌زدایی، ایجاد نشاط در جامعه و‌ تحقق عدالت اجتماعی است.