نمایشگاه صنعت آب فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و ملاحظه پیشرفت‌ها

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به اینکه در چهارمین سال خشکسالی قرار داریم گفت: کاهش بارش ها به عنوان یک چالش در حوزه منابع آبی است.

به گزارش مهرگان پرس،

هاشم امینی مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در آئین افتتاحیه نمایشگاه صنعت آب گفت: نمایشگاه صنعت آب محل تجمع متخصصان برای تبادل نظر است و امروز در چهارمین سال خشکسالی قرار داریم که کاهش بارش‌ها به عنوان یک چالش در حوزه منابع آبی است؛ با ایجاد دغدغه و همیاری متخصصان صنعت آب در موضوع بازچرخانی آب و مدیریت مصرف در قالب ابزارهای کاهنده مصرف و بهره وری آب امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

امینی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته توانسته‌ایم اکثر تجهیزات مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب را در داخل کشور تولید کنیم و این نقطه قوت نمایشگاه‌ها در صنعت آب است. در بدو این صنعت در کوچک‌ترین قطعه را هم وارد می‌کردیم اما به جهت ظرفیت‌های که در کشور ایجاد شده و ظهور شرکت‌های توانمند، ۸۰ درصد از تجهیزات صنعت آب و فاضلاب از شرکت‌ها و تولیدکننده‌های داخلی استفاده تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان که مورد تاکید وزیر نیرو است، می‌تواند حلقه بسیار خوبی باشد که نوآوری و حرکت در لبه دانش را تاکید کنیم.

این مقام مسؤول به یکی از موضوعات مهم در صنعت آب اشاره کرد و گفت: بحث مهم ما موضوع بازچرخانی پساب‌ها به عنوان ظرفیت آبی نامتعارف است و همینطور اصل پساب که می‌تواند به مدیریت منابع آبی و مدیریت لجن منجر شود که با استفاده از این منابع می‌توان به فعال بودن بخش صنعت کمک کرد.

وی ادامه داد: نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب، محل تجمع فعالان و کارشناسان حوزه آب است و برای تبادل نقطه نظرات در این صنعت حضور دارند. ۱۲۵ شرکت داخلی و ۳ شرکت با نمایندگی خارجی در این نمایشگاه حاضر شدند و امیدواریم بتوانیم به اهداف خود برسیم.