مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از رفع کامل آلودگی کارخانه سیمان شهرستان دورود خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از رفع کامل آلودگی کارخانه سیمان شهرستان دورود با پیگیری‌های صورت گرفته، تعمیرات اساسی الکتروفیلتر فاز ۳ کارخانه سیمان شهرستان دورود در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش مهرگان پرس از لرستان،علی سالاروند بیست‌و پنجم خرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، تعمیرات اساسی الکتروفیلتر فاز ۳ کارخانه سیمان شهرستان دورود در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این کارخانه طی دو سال گذشته به علت عدم تعمیرات الکتروفیلترهای فاز ۳ در ادوار گذشته، ضمن ایجاد آلودگی، باعث نگرانی همشهریان دورودی شده بود.

سالاروند ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر قضایی آلودگی شدید و دائمی این کارخانه در ابتدای امر، به آلودگی‌های مقطعی تبدیل شد اما همچنان شرایط ایدآل نبود.

این مسئول گفت: با ادامه پیگیری‌های طی سال گذشته و اوایل سال جاری، قطعات مورد نیاز خریداری شد و با توقف حدود یکماهه(در اول تیر ماه) این امر مهم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان ضمن اعلام رسیدن کامل قطعات جایگزین و اعلام زمان توقف این کارخانه برای تعمیرات اساسی الکتروفیلترها، از تلاش‌های استاندار، امام جمعه، فرماندار، دستگاه قضایی و شورای تأمین شهرستان دورود در انجام این مهم قدردانی و اظهار امیدواری کرد با این تعمیرات اساسی، آلودگی فاز ۳ کارخانه سیمان بطور کامل برطرف خواهد شد.

وی بر لزوم پیگیری اجرای فاز ۴ کارخانه و خروج کامل این صنعت از محدود شهری دورود مطابق ماده ۱۴ قانون هوای پاک و یا با مسئولیت‌پذیری مدیران این کارخانه برای ایجاد فیلتراسیون هیبرید به منظور رفع همیشگی و بدون برگشت آلودگی این کارخانه بعنوان قدیمی‌ترین صنعت استان لرستان تاکید کرد.