معاون آبفای کشور خبر داد: آبرسانی به ١١ هزار روستای کشور

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پارسال آب‌رسانی به ٩ هزار روستا در قالب طرح جهاد آب‌رسانی اجرا شد و امسال نیز تامین آب پایدار ١١ هزار روستا در حال اجراست

به گزارش مهرگان پرس،مسعود علویان صدر افزود: حرکت انقلاب و جهادی برای فعالیت در عرصه وزارت نیرو ضروری است و با همکاری سپاه و قرارگاه سازندگی ثامن الائمه در این دوره حرکت جهادی در حوزه آب‌رسانی به روستاها رقم زده شد و باید از ظرفیت خیرین نیز در حوزه آب‌رسانی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای پیشبرد امور اساس کار وزارت نیرو در حوزه آب و برق است و وزیر نیرو به صورت مستمر امور را پایش می کند.

معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اقتصاد آب نیز باید مورد توجه باشد و شرکتهای آبفا باید از حالت زیان‌ده بودن خارج شوند.

علویان افزود: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه طرح های فاضلاب و همچنین آب شیرین کن ها ضروری است و بدین منظور بسته های مختلف سرمایه گذاری در کشور در حوزه آب و فاضلاب تعریف شده و باید سرمایه گذاران جذب شوند.

وی ادامه داد: هم اینک ۶.١ میلیارد متر مکعب پساب در کشور تولید می‌شود که فقط چهار درصد از این حجم استفاده می شود لذا باید فرصتی فراهم شود تا با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران از پساب برای صنایع استفاده شود.

معاون اجرایی قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه نیز در این آیین گفت: از سال گذشته همکاری با شرکت آبفای خراسان رضوی استان برای آبرسانی به روستاها در قالب طرح جهاد آب‌رسانی آغاز شد.

سرهنگ پاسدار حسن سرابندی افزود: تا کنون در قالب طرح جهاد آب‌رسانی توسط این قرارگاه ٢۵٠ هزار متر مربع خط انتقال در روستاها اجرا شده است همچنین تا کنون هشت هزار متر مکعب مخزن ساخته شده و طرح جهاد آب رسانی به روستاها توسط قرارگاه ثامن الائمه ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تلاش می شود از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکل تنش آبی در استان استفاده شود.

حسین امامی افزود: فرصتهای جدیدی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت آب و فاضلاب خراسان رضوی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: هوشمندسازی در صنعت آبفا نیز با بهره‌گیری از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان مورد توجه است.

جهاد آب‌رسانی به روستاها به عنوان ابرپروژه در کشور از اوایل سال ۱۴۰۱ عملیاتی شد، این طرح در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت پارسال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکتهای آبفا ادامه یافت.

در این آیین از زحمات سید ابراهیم علوی که از سال ٩٧ تا کنون به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، خدمت‌رسانی کرد قدردانی شد و حسین امامی به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی معارفه شد.

برنا