پوستر فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد

پوستر فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد.

به گزارش مهرگان پرس،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز چهارشنبه در حاشیه آئین رونمایی از پوستر فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان که با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر استان و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: این اداره کل و انجمن هنرهای نمایشی استان با مشارکت گروه‌های نمایشی با هدف ارتقا و اعتلای کیفی هنر نمایش، حمایت از تولیدات و اجرای عمومی تئاتر در خوزستان و همچنین تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی، سی و پنجمین دوره از جشنواره تئاتر خوزستان را در ماه‌های آتی برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اولویت‌های موضوعی این جشنواره بیان کرد: موضوعات مرتبط با شعار سال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، امید افزایی، نشاط اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی ملی و ارزش‌های انسانی- اسلامی، ترویج عفاف و حجاب، موضوعات و مسائل منطقه و… بخشی از موضوعات مد نظر این جشنواره است.

رونمایی از فراخوان کارگاه‌های آموزش تئاتر

در بخش دیگر از این برنامه فراخوان کارگاه‌های آموزش تئاتر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی تئاتر رونمایی شد.

به گفته مدیر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در آئین رونمایی از این فراخوان، بهره‌مندی همه هنرمندان استان از دوره‌های آموزشی تخصصی از جمله اهداف این کارگاه‌های آموزشی است.

محمد یاقوت‌پور بیان کرد: بازیگری تئاتر، نمایشنامه نویسی، کارگردانی، طراحی نور و صحنه، طراحی لباس، طراحی گریم، عروسک سازی، عروسک گردانی، شیبه‌خوانی، در این کارگاه‌ها آموزش داده می‌شود.

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری سیدامین سپهریان از ۱۱ تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ در استان خوزستان برگزار شد که در آن دوره ۴۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.