پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان

پیام کاظم نظری مدیرکل اداره هنرهای نمایشی به پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان منتشر شد.

به گزارش مهرگان پرس، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، در پیامی از همت و تلاش ارزشمند مدیریت شهری اصفهان در برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان قدردانی کرد.

در متن این پیام آمده است:

«هنر تئاتر از عجین‌ترین هنرها با انسان و جامعه است و چنان آیینهای که برابر طبیعت بگذارند بازتاب صادق زندگی را نمایان میسازد. این هنر دیرین در ذات خود واجد قابلیت‌های بزرگی برای تحول و تغییر، برای نشتر زدن به زخم‌ها و رفع کدورت‌ها، برای زدودن زنگارهاست. در این راه «طنز» شاه‌کلید کارگشایی است برای کاهش بسیاری رنج‌ها، برای دور کردن ابرهای تیره از آسمان دل انسان‌های جامعه و روشن‌تر کردن روزگار.

از دیرباز، نمایش به‌نوعی همراه همیشه مردمان بوده و هم‌نشین لحظه‌هایشان و کمدی، فکاهی و طنز در ساحت‌های خود همواره به دنبال زدودن غم و ملال از دل‌ها و شورآفرینی و امیدافزایی بوده است. چه بسیار نقدها که هنرمندانه از زبان تئاتر و نمایش بیان شده و غایت آن اصلاح بوده است. اصلاح در اخلاق، عادات جمعی، رفتارهای اجتماعی و ناهنجاری‌ها و کاستی‌ها و معضلات زندگی. نقدهایی که بی‌گمان زبان دیگری جز طنز و کمدی قابلیت و میزان اثربخشی آن را نداشته و ندارند. این امتیاز گران‌سنگی است که طنز و کمدی با تمام حساسیت‌ها و ظرایفش در ذات خود دارد و بایست که هنرمندانه و خلاقانه، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تئاتر و با پرهیز از افتادن در دام هجو، از آن برای اهداف عالی بهره گرفت.

از همت و تلاش ارزشمند مدیریت شهری اصفهان، همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به‌ویژه هنرمندان ارجمند کشور در برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر طنز خندستان قدردانی می‌کنم. امیدوارم با یاری پروردگار مهربان برگزاری این رویداد در دیاری که سوابق ارزنده‌ای در ساحت طنز و کمدی دارد، گامی اثربخش برای افزودن شادی دل مردم شریف ایران در آستانه بهار طبیعت و نویدبخش فردایی روشن‌تر و پرامیدتر باشد.»

پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان، با ۱۱۸ اثر در بخش صحنه‌ای، ۷۵ اثر در بخش محیطی یا آزاد و ۳۱ اثر در بخش زاینده‌رود در حال برگزاری است .

برنا