کارگردان سینما: هنرمندان کرمانشاهی نیاز به حمایت جدی دارند

کارگردان فیلم سینمایی «رویای خاکستری» که هم اکنون در کرمانشاه مراحل فیلمبرداری آن انجام می‌شود، گفت: در استان کرمانشاه استعدادهای زیادی در حوزه فیلم و سینما وجود دارد که برای رشد و پیشرفت نیازمند حمایت جدی مسوولان هستند.

به گزارش خبرنگار  مهرگان پرس از کرمانشاه،«حجت پورحاتمی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران از پشت صحنه فیلم سینمایی رویای خاکستری افزود: درخواست ما از مسوولان این است که هنرمندان، هنر فیلم و سینما را ببینند تا بتوانیم موقعیت خوبی را برای استانمان به دست آوریم و بتوانیم کرمانشاه را به خوبی معرفی کنیم.

وی در مورد فیلم رویای خاکستری نیز گفت: این فیلم نیمه‌بلند با موضوع پلیسی، معمایی و اجتماعی با حضور ۳۰ نفر از عوامل و بازیگر هم‌اکنون در کرمانشاه در حال فیلمبرداری است.

پورحاتمی اظهار کرد: فیلم از لوکیشن‌های بسیار خوبی برخوردار است و سعی کردیم نقاط خوب شهر را به تصویر بکشیم. خانه مجلل، عمارت بهشت و بیمارستان حضرت معصومه (س) از لوکیشن‌های این فیلم هستند.

مدیر تولید فیلم رویای خاکستری نیز دراین ارتباط گفت: امنیت یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های پیشرفت یک جامعه است. باتوجه به اهمیت موضوع با همکاری عوامل هنری با وحدت رویه و تلاش شبانه روزی درصدد برآمدیم که عملکرد کارکنان خدوم نیروی انتظامی در سطح جامعه را در این فیلم به تصویر بکشیم.

کارگردان سینما: هنرمندان کرمانشاهی نیاز به حمایت جدی دارند

«علی فکوری» افزود: با همکاری هنرمندان بومی کرمانشاهی و بهره‌گیری از مشارکت‌های پیشکسوتان عرصه هنر و سینما پس از اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با حمایت موسسه ناجی هنر متعلق به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کرمانشاه فیلمبرداری و ساخت فیلم پلیسی رویای خاکستری را آغاز کردیم.

وی گفت: با همت و تلاش شبانه روزی عوامل صحنه و پشت صحنه، فیلم سینمایی رویای خاکستری در خور تقدیر و قابلیت رقابت در جشنواره ملی و بین المللی به عرصه سینما را دارد.

فیلم سینمایی رویای خاکستری به کارگردانی قدرت پورحاتمی با موضوع اجتماعی و خانواده هم اکنون در شهر کرمانشاه در حال فیلمبرداری است.

«آرزو حیدری» مدیر روابط عمومی فیلم رویای خاکستری نیز در این ارتباط گفت: برای شناسایی هرچه بهتر و بیشتر فیلم و عوامل آن رایزنی‌هایی با دستگاه های فرهنگی در استان انجام دادیم و در این راستا نیز تاحدودی موفق شدیم.

وی ارتباط با رسانه ها را از دیگر اقدامات لازم برای معرفی فیلم به مردم اعلام کرد و افزود: رسانه ها نقش موثری در شناساندن حوزه فیلم و سینما به مردم دارند و دراستان کرمانشاه نیز در این زمینه موفق کرده اند.

مردم از سینما حمایت کنند

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی وزارت ارشاد حمایت از جامعه فرهنگ و رسانه است، گفت: بخش مهمی از این وظیفه حوزه فرهنگ، هنر و سینما است و هرچه بتوانیم به این حوزه اهمیت دهیم به طور قطع در حوزه فرهنگ اثرات آن را خواهیم دید.

«علی صفدری» در پشت صحنه فیلم «رویای خاکسری» در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فیلم رویای خاکسری با موضوع خانواده فرزندآوری و ترویج اخلاق نیک و حسنه است که عزیزان باشور و نشاط فعالیت حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم حمایت بهتری نسبت به این حوزه داشته باشیم به طوریکه هنرمندان استان بتوانند در فیلم‌های کوتاه و بلند بیشتر بدرخشند و این ظرفیت استان را بهتر و بیشتر معرفی کنیم. هرچه سلیقه مردم به سمت سینما گرایش پیدا کند گروه‌های تولید کننده رغبت بیشتری برای تولید آثار پیدا می‌کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: در کرمانشاه موسسات سینمایی مختلفی مشغول به فعالیت هستند و افرادی از استان در جشنواره فیلم فجر گذشته افتخارآفرینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بخش مهم کمک کننده ورود افراد مستعد و توانمند به عرصه‌های هنری، استقبال خود مردم است، افزود: تفریح بسیار ارزانی به نام سینما برای خانواده‌های ایرانی وجود دارد که با حداقل مبلغ خانواده می‌توانند از یک سرگرمی سالم بهره‌مند شوند.

صفدری گفت: فیلم می‌تواند اثرگذاری تربیتی و فکری داشته باشد. زمانی که موضوعی با یک هنر فاخر معرفی می‌شود به دنبال آن اقتصاد و فرهنگ تولید می‌شود که این محصول به چرخه اقتصادی کمک خواهد کرد.

وی عنوان کرد: بازیگران خوبی در صنعت سینما داریم ولی سینما در یک بازه زمانی مسیر درستی را طی نکرد و به سمت چهره‌های سلبریتی‌ها رفته که باید ظرفیت‌ها و افراد مستعد کشور و استان بیشتر دیده شوند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: این استان در تمامی حوزه‌های هنری حرفی برای گفتن دارد و باید حمایت در حوزه فرهنگ و هنر در همه زمینه‌ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت حمایت است اما با حمایت زیاد وابستگی به دولت ایجاد می‌شود و موسسه‌های مربوطه رشد نمی‌کنند لذا باید حمایت مقطعی و با طرح و برنامه باشد که موسسات روی پای خود بایستد.