15پروژه اولویت‌دار برق منطقه‌ای خوزستان جهت گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برای عبور از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ از سوی وزیر نیرو ۹ اقدام که شامل اجرا و تکمیل ۱۵ پروژه است به این شرکت محول شده است.

به گزارش مهرگان پرس، "محمود دشت‌بزرگ"  با اشاره به عبور موفق از پیک مصرف ۱۴۰۲، تصریح کرد: وزیر نیرو برای آماده سازی شبکه جهت عبور از پیک مصرف تابستان پیش‌رو ۱۸۰ اقدام در خصوص پروژه‌های حیاتی گذر از پیک به شرکت‌های تابعه وزارت نیرو ابلاغ کرده است.
وی افزود: از این ۱۸۰ اقدام مهم و ضروری ۹ اقدام که شامل آغاز عملیات اجرایی و تکمیل ۱۵ پروژه می‌شود مربوط به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: توسعه پست‌های ۱۳۲ کیلوولت کارون و خزامی در اهواز، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت ایثار و خطوط ارتباطی آن در امیدیه، پست ۱۳۲ کیلوولت شاهد و خطوط ارتباطی آن در بهبهان، پست ۱۳۲ کیلوولت میان‌آب و خط ورودی در شوشتر، پست موبیل سبحان و خط ورودی در دشت‌آزادگان، اجرای طرح دائم پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک، از جمله پروژه‌های ویژه و ابلاغی وزارت نیرو بوده که لازم است تا قبل از آغاز پیک تابستان ۱۴۰۳، پیگیری و وارد مدار شوند.
به گفته دشت‌بزرگ با توجه به کاهشی شدن بار مصرف شبکه برق خوزستان، آماده‌سازی شبکه برق انتقال و فوق توزیع ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ماموریت‌های ویژه وزارت نیرو و نقاطی از شبکه که نیاز به تقویت دارند به سرعت آغاز شده است تا در زمان باقی مانده تا شروع پیک مصرف جدید، شبکه به حداکثر آمادگی برسد و نقاطی که دچار ضعف و آسیب‌هایی بوده است برطرف شود.
​شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در 2 استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

پاون