93 پروژه آبرسانی در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از بهره‌برداری 93 پروژه آبرسانی همزمان با هفته گرامیداشت بسیج خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،"محمد خانی" با اعلام این خبر افزود: از مجموع پروژه‌های یاد شده، 57 روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی در شهرستان‌های ورزقان، هشترود و کلیبر و خداآفرین و آبرسانی به 36 روستا در مناطق مختلف آذربایجان شرقی است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها  مشکل آب آشامیدنی در این مناطق مرتفع شد.
وی تصریح کرد: حجم عملیات اجرا شده در طرح جهاد آبرسانی در قالب سه مجتمع آبرسانی شامل حفر و تجهیز چاه، اجرای شبکه توزیع آب، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: آبرسانی به 36 روستا نیز با جمعیت حدود 13 هزار نفر و با اعتبار 475 میلیارد ریالی انجام شده است که عملیات اجرا شده در این پروژه شامل حفر 9 حلقه چاه، تجهیز و نیرو رسانی به 14 حلقه چاه، احداث 16 باب مخزن با ظرفیت 1275 مترمکعب، اجرای حدود 23 کیلومتر خط انتقال و 10 کیلومتر شبکه، انجام 2 مورد بهسازی چشمه و 2 مورد گالری و احداث 3 ایستگاه پمپاژ بین راهی است.
خانی در پایان انجام پروژه‌های فوق در شرایط فعلی را نشان دهنده عزم دولت سیزدهم برای پایدار کردن خدمات آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی خواند و اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همکاری مردم در موضوعاتی نظیر مدیریت صحیح مصرف آب، شاهد افزایش سطح برخورداری و رضایتمندی مردم شریف از خدمات نظام باشیم.