مهيا ساختن خدمت رسانی جامع به روستاهای ساحل چپ دریاچه کارون3

با اتمام عملیات اجرایی پل سه بلوطک، تعیین جانمایی مسیر طرفین آن و برقراری ارتباط بین سواحل طرفین دریاچه سد کارون3، مقدمات ارتقای توسعه منطقه و خدمات رسانی جامع‌تر از جمله دسترسی به فوریت‌های پزشکی، امنیتی، و... به روستاهای ساحل چپ دریاچه سد کارون3، فراهم شد.

به گزارش مهرگان پرس،در همین راستا یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه منطقه، عملیات گازرسانی به روستاهای ساحل چپ دریاچه سد کارون3 است که این مهم بر اساس هماهنگی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده از سوی عوامل طرح راه‌‎های جایگزین کارون 3 و 4 با شرکت گاز استان خوزستان، آغاز گردید.
در این راستا پس از تبادل نقشه‌های چون ساخت پل سه بلوطک، بررسی موقعیت قطعات پیش‌بینی شده و مدفون در سازه پل و همچنین جانمایی مسیر طرفین پل، طی دو هفته گذشته، عملیات حفاری و لوله گذاری خط 8 اینچ گازرسانی به روستاهای مذکور، از توابع دهدز شهرستان ایذه با جمعیت تقریبی 20 هزار نفر اجرایی گردید.
شایان ذکر است این مهم با هدف حفظ پوشش جنگلی منطقه و ارتقاء سطح رفاهی و اجتماعی ساکنین روستاهای مذکور انجام پذیرفته است.
پروژه‌ی پل کابلی سه بلوطک (بزرگترین پل کابلی ـ ترکه ای ایران) به طول 420 متر و عرض 12.1 متر، دارای 2 پایلون به ارتفاع 68 متر و دهانه میانی 260 متر، در محدوده ی 35 کیلومتری جاده اصلی لردگان به ایذه و بر روی دریاچه سد کارون 3 واقع شده است.
در این طرح علاوه بر پل مذکور، با احداث بیش از 4 کیلومتر جاده از جمله 2 تونل به طول‌های 265 متر و 333 متر و ابنیه‌های مربوطه در طرفین این پل، سهولت در عبور و مرور ساکنین دو سوی این دریاچه را در محلی نزدیک به روستاهای سادات حسینی میسر کرده و با اتمام این پروژه ترددی امن و در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد شد.
گستره دریاچه سدهای کارون3 و 4 در شمال شرقی استان خوزستان و جنوب غربی استان چهارمحال و بختیاری، برخی از مسیرهای ارتباطی قدیمی این نواحی را تحت تأثیر قرار داده و جایگزینی آنها با مسیرهای جدید، استاندارد و با کیفیتی مطلوب در دستور کار طرح راه های جایگزین کارون3و4 قرار گرفته است. این طرح 144 کیلومتر راه، هشت دستگاه پل به طول 2188 متر و 19 رشته تونل به طول 6693 متر را در دست اجرا دارد که تا امروز بخش اعظمی از آن به اتمام رسیده و در حال بهره برداری می باشد.

منبع:روابط عمومي شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران