نخستین مانور کشوری کاهش 50 درصدی مصرف برق ادارات فردا برگزار خواهد شد

نخستین مانور سراسری سال 1400، با هدف کاهش مصرف برق، فردا سه شنبه در مجموعه صنعت آب و برق کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش مهرگان پرس،" حسین صبوری " مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در حاشیه نشست برنامه ریزی برای برگزاری مانور سراسری کاهش مصرف برق، به خبرنگار ما گفت : یکی از چالش های اصلی سال جاری کاهش مصرف برق و گذر از پیک تابستان است که برای مدیریت آن برنامه های جامعی در نظر گرفته شده است، تا با اجرای آن ها بتوانیم گذر موفق و بدون خاموشی داشته باشیم.
⚡وی ادامه داد : در همین راستا در مانور سراسری فردا، حدود یکصد ساختمان اداری مجموعه صنعت آب و برق در پایتخت به میزان 50 درصد مشابه سال گذشته، مصرف خود را کاهش خواهند داد و با به کارگیری مولد های خود تامین از ساعت 11 صبح تا پایان وقت اداری به کار خود ادامه می دهند.
⚡" صبوری " با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال جاری و هم چنین گرمای زود رس ، کاهش و بهینه سازی مصرف برق ساختمان های اداری را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد : با توجه به اهمیت موضوع مبنی بر کاهش مصرف برق تمامی ادارات، مقرر شد تا این کاهش مصرف ابتدا از وزارت نیرو آغاز شده، تا صنعت برق به عنوان نمونه و پیش قراول این کاهش مصرف معرفی شود.
⚡وی در پایان تاکید کرد : ضروری است تمامی سازمان هایی که شامل این مانور می شوند، سیستم های سرمایشی از جمله کولرهای گازی و چیلرها را تا پایان وقت اداری خاموش و این موضوع را به صورت جدی رعایت کنند.
⚡مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد : هم چنین در این مانور از تمامی سازمان های شرکت کننده بازدیدهای میدانی به عمل آمده و سازمان هایی که مصرف خود را کاهش ندهند، برق آن ها قطع خواهد شد.

منبع: روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ