نقش مهم دیزل ژنراتورهای سیستان و بلوچستان در عبور موفق از پیک تابستان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: وارد مدار شدن دستگاه‌های دیزل ژنراتور نیروگاهی و ادارات استان در ساعات اوج بار (12تا18) نقش مهمی در عبور موفق از پیک تابستان دارد.

به گزارش مهرگان پرس،"خلیل عوض زاده" در پنجمین نشست ستاد گذر از پیک 1400 استان سیستان و بلوچستان که با حضور مدیران و معاونین مجموعه شرکت‌های وزارت نیرو این استان و دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب شهر زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوای و به‌دنبال آن افزایش مصرف برق، استفاده از ظرفیت 70 مگاواتی دستگاه‌های دیزل ژنراتور، این استان نقش مهمی در کاهش خاموشی‌های مشترکان دارد.
وی ادامه داد: عدم سرویس به‌موقع دیزل ژنراتورها و تحویل ندادن سوخت به این دستگاه‌ها از مشکلات اساسی در استفاده نکردن این ظرفیت مهم است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان به نقش مهم کاهش 50 درصدی مصرف برق ادارات در ساعت اداری و کاهش 90 درصدی مصرف بعد از ساعت اداری اشاره کرد و افزود: طی بازدید هفته گذشته از ادارات شهر زاهدان برق 20 اداره پر مصرف این شهر قطع شد.
وی به افزایش دمای هوا طی هفته جاری در کشور و به دنبال آن افزایش مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: مشترکان سیستان و بلوچستانی با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف چون استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، استفاده از دمای 26درجه کولرهای گازی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از لوازم پر مصرف برقی در ساعات اوج مصرف ( 12 تا 18) یاری‌گر صنعت برق در تامین برق پایدار باشند.

روابط عمومي  شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان