نوای هفته وحدت در برنامه های شبکه استانی کردستان

كردستان - سنندج نوای هفته وحدت در برنامه های شبکه استانی کردستان طنین انداز مشبکه اصالت و فرهنگ به مناسبت هفته وحدت حدود 3000 دقیقه برنامه زنده و تولیدی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار مهرگان پرس از سنندج، جعفر عبدالملکی مدیر کل مرکز کردستان در جلسه تشریح برنامه های شبکه استانی کردستان به مناسبت هفته وحدت بیان کرد: تلاش صدا و سیما بر آن است که وحدت را نه فقط در بعد مذهبی بلکه در همه ابعاد در جامعه تقویت نماید لذا رسانه ملی خود را به عنوان پیوند دهنده این اتفاق مهم در جامعه می داند.

عبدالمکی همچنین اظهار داشت: استان کردستان با توجه به بافت جمعیتی و مذهبی آن می تواند الگوی موفقی در نمود وحدت اهل سنت و اهل تشیع باشد و بر این مبنا شبکه استانی کردستان نیز در جلسات و برنامه ریزی های پیش بینی شده ، برنامه های متنوعی را برای هفته وحدت تدارک دیده است در برنامه های تلویزیونی 1450 دقیقه و در برنامه های رادیویی نیز 1500 دقیقه برنامه به صورت زنده و تولیدی پیش بینی شده است.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان در ادامه افزود: ویژه برنامه «نوای رحمت» از سیمای مرکز کردستان در هفت برنامه 70 دقیقه ای به صورت زنده هر شب رلس ساعت 22:00 پخش می شود. در برنامه نوای رحمت با دعوت از گروههای مولودی خوانی به مدح رسول اکرم پرداخته و آیتم های متنوع دیگری هم که به طور اختصاصی به هفته وحدت مرتبط است پخش می شود. سیمای مرکز کردستان همچنین در برنامه های روتین هفتگی شبکه استانی از جمله برنامه صبحگاهی با عنوان «روژمان» در شش برنامه 60 دقیقه ای با دعوت از کارشناسان مذهبی و بیان مسایل مربوط به هفته وحدت و تهیه گزارشهای موضوعی به صورت زنده ساعت 8 صبح تهیه و پخش می گردد.

وی درادامه گفت: در برنامه خانواده نیز با عنوان «ژین و ئه وین» در هفت برنامه 60 دقیقه ای در طول هفته از خانواده هایی که یکی از همسران (اهل سنت یا اهل تشیع) باشد و سالهاست ازدواج موفقی داشته اند و به نوعی منادی وحدت بوده اند دعوت می شود و همچنین به بیان مراسم های مرتبط با هفته وحدت پرداخته می شود این برنامه نیز به صورت زنده هر روز ساعت 11 صبح از سیمای مرکز کردستان پخش می شود. در سایر برنامه های تولیدی مرکز نیز همچون برنامه کودک با عنوان«په لکه زیرینه» ، نوجوان با عنوان «تازه لاوان» و برنامه روستا با عنوان «ریگا» بخشهایی از برنامه را در قالب گزارش و پلاتو به موضوع هفته وحدت اختصاص می دهند.

عبدالملکی همچنین با توجه به جایگاه خوب صدای مرکز کردستان در میان مخاطبان و استقبال آنها از برنامه های رادیویی گفت: صدای مرکز کردستان نیز برنامه های متنوعی را برای هفته وحدت تدارک دیده است که از آن جمله می توان به برنامه صبحگاهی با عنوان «روژباش» در هفت برنامه از ساعت 7 الی 8 صبح، برنامه خانواده با عنوان «ئاسوی ژیان» در هفت برنامه از ساعت 9 الی 9 و 55 دقیقه، برنامه جوان با عنوان «کولان به کولان لاویه تی» در هفت برنامه 45 دقیقه ای، برنامه عصرگاهی با عنوان «ریگای یه کیه تی» در هفت برنامه 60 دقیقه ای از ساعت 17 به صورت زنده به روی آنتن می رود، اشاره کرد. در برنامه های رادیویی به تناسب هر برنامه مداحی و دف نوازی، بحث کارشناسی، گزارش از آیین های مختلف شهر و روستا، ارتباط با مراکز و شبکه های سراسری، گفت و گو با مولودی خوانان و سایر آیتم های مرتبط با هفته وحدت تهیه و پخش می گردد.