نگاه سازنده بانک پاسارگاد در توسعه فضاهای آموزشی کشور

بانک پاسارگاد با ساخت بیش از 40 مدرسه و 18 کتابخانه در استان‌های کمتر توسعه یافته و آسیب دیده از سیل و زلزله نمادی از یک بنگاه اقتصادی مسئولیت‌پذیر است.

به گزارش مهرگان پرس به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد رسالت زندگی آدمی در جهت رشد و تعالی است. هر انسانی در طول زندگی می‌کوشد تا با رعایت اصول و قوانین به شیوه‌های متفاوت به تعالی فکری و اخلاقی برسد. بنابراین مسئولیت اجتماعی بر پایه اخلاق در دل این رسالت شکل می‌گیرد و همه اشخاص مسئولیت‌پذیر و با اهداف ارزشمند انسانی و اجتماعی، اعم از حقوقی و حقیقی سعی می‌کنند به شکلی این مهم را برای رسیدن به تعالی به انجام برسانند. 
از همین رو برخی سازمان‌ها همواره سعی می‌کنند در کنار کارکردهای حرفه‌ای و وظایف تخصصی مسئولیت خود را در قبال جامعه و مردم به اشکال مختلف نشان دهند. از جمله نمونه‌های موفق و پیشرو در این حوزه می‌توان به بانک پاسارگاد اشاره کرد. این بانک به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی توجه به مسئولیت اجتماعی را از بدو تأسیس همچون یک سیاست ذاتی در دل سازمان تعریف کرده است. از این رو می‌توان گفت مسئولیت اجتماعی از ابتدا در استراتژی بانک پاسارگاد به درستی تبیین و اجرایی شده است و همراستا با فعالیت‌‍‌های اقتصادی همواره مورد توجه مسئولین این بانک بوده است.
از آنجایی که جامعه برای رشد و توسعه نیاز به بسترسازی‌های همسو و هماهنگ در همه بخش‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی دارد، بانک پاسارگاد نیز مسئولیت اجتماعی را فقط از پنجره اقتصادی نمی‌نگرد بلکه به میدان‌های دیگری چون فرهنگ و هنر به عنوان زیربنای رشد و تعالی ملی کشور عزیزمان نیز قدم گذاشته است.
بانک پاسارگاد طی سالیان اخیر به شکل جدی بخشی از مسئولیت ساخت مدارس و کتابخانه‌ها را در کشورمان بر عهده گرفته و به سهم خود در رشد و توسعه فرهنگی مؤثر بوده است. در واقع در استراتژی بانک پاسارگاد سیاست مسئولیت اجتماعی بر پایه این دانستگی شکل گرفته تا بتواند به سهم خود زمینه‌های پیشرفت اقتصادی و شکوفایی اجتماعی را فراهم کند. 
اگر امروز بانک پاسارگاد در راستای مسئولیت اجتماعی در زمینه احداث مدارس و کتابخانه‌ها فعالیت می‌کند نشان از آن دارد که این سازمان رشد و تعالی جامعه را در رفتارهای صرفاً مالی تعریف نمی‌کند. 
بانک پاسارگاد تاکنون بیش از 40 مدرسه در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی و  بیش از 18 کتابخانه در استان‌های اردبیل، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و فارس احداث کرده است و ساخت مدارس و کتابخانه‌های بیشتری را نیز در دستور کار دارد. این مدارس و کتابخانه‌‌‌ها در مناطق کمتربرخوردار و آسیب دیده از سیل و زلزله و با هدف احیای فضای آموزش و ایجاد فضای مناسب آموزشی برای فرزندان این مناطق بنا شده‌اند. 
با توسعه مدارس و کتابخانه‌ها زمینه آگاهی و دانایی افراد یک جامعه ارتقا می‌یابد و منجر به توسعه اقتصادی و پیشرفت جامعه می‌شود. به زبان ساده‌تر جامعه با‌سواد و دانا به مراتب بهتر و زودتر به رشد و توسعه اقتصادی دست می‌یابد. بنابراین فعالیت‌های بانک پاسارگاد در زمینه ساخت و راه اندازی مدارس و کتابخانه‌ها در کشورمان در غایت به رشد و پیشرفت جامعه ارجمند ایرانی کمک می‌کند. جامعه هر اندازه از امکانات فرهنگی بیشتری برخوردار باشد به همان میزان می‌تواند سهم بیشتری در رشد اقتصادی داشته باشد. 
این گونه است که بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی مثل بانک پاسارگاد مسئولیت اقدامات بنیادی و زیرساختی کشور را بر عهده می گیرند. این وظیفه گرچه در دل سازمان تعریف شده و یک وظیفه سازمانی تلقی می‌شود اما با نگاه کلان‌تر می توان آن را مانند مدیرعامل این بانک یک موهبت الهی دانست.
استراتژی بانک پاسارگاد در زمینه مسئولیت اجتماعی دارای بنیادهای استوار فرهنگی و دینی است و همین موهبت بزرگی است که یک پایگاه فرهنگی ثابت دارد که از منابع دینی و الهی نشأت گرفته است.
بنابراین بر اساس استراتژی تعریف شده سازمانی و باور ایمانی بانک پاسارگاد مبنی بر موهبت الهی بودن مسئولیت اجتماعی، امید است تا با الطاف الهی سالیان سال این مسئولیت پابرجا باشد و شاهد رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی در همه مناطق ایران باشیم.