نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای رودبار در استان لرستان اجرا می‌شود

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای رودبار لرستان توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،"بهروز مرادی" با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای رودبار لرستان که در حال انجام است، ظرفیت ۴۰۰ مگاوات خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این نیروگاه در محل سد و نیروگاه رودبار لرستان قرار دارد، اضافه کرد: اخیراً فراخوان این پروژه برای جذب بخش خصوصی و اجرای این طرح به صورت BOT منتشر شده است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: در این راستا بخش خصوصی و به‌ویژه بانک‌ها اعلام آمادگی کردند که امیدواریم ظرف چند ماه آینده بتوانیم قرارداد این نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای را منعقد کنیم تا بخش خصوصی در محل مستقر شده و به صورتBOT این طرح را اجرایی و عملیاتی کند.
مرادی خاطرنشان کرد: برق نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای را در زمان‌های پیک و مصرف بالا استفاده می‌کنیم که نقش یک باتری برای ذخیره نیروگاه خورشیدی و بادی را ایفا می‌کنند.
وی افزود: برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی هنگام روز است و این برق را می‌توان با پمپاژ آب به مخزن بالای نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای خیلی ارزان خریداری و تبدیل به برق کنیم.
معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران همچنین از اتمام نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای هزار مگاواتی سیاه بیشه خبر داد.