پرداخت بیش از ۸۶ هزار میلیارد تسهیلات در استان

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه از پرداخت بیش از ۸۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک طی ۱۵ سال فعالیت این بانک در استان خبر داد و گفت: تمام منابع این بانک در استان فقط صرف مصارف کرمانشاه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهرگان پرس از کرمانشاه محمد سیروان گرامی‌پرور در نشست خبری امروز (۲۰ آذر) که به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد، با بیان اینکه این بانک از ابتدای فعالیت خود تاکنون ۳۹۱ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۸۶ هزار میلیارد ریال در استان کرمانشاه پرداخت کرده، گفت: حدود ۴۳ درصد کل رقم تسهیلات پرداختی به تعداد ۷۳ هزار فقره مربوط به یک سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۷ هزار و ۲۳۰ مورد تسهیلات ازدواج نیزبه ارزش ۳۷۳۴ میلیارد ریال پرداخت شده که ۱۶۳۴ فقره آن به ارزش ۱۷۶۸ میلیارد تومان طی یکسال اخیر پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه مجموع تسهیلات پرداخت شده در زمینه فرزندآوری را نیز ۷۶۷ فقره به ارزش ۲۹۸ میلیارد ریال اعلام کرد.

گرامی پرور تاکید کرد: به علاوه در این ۱۵ سال ۱۹۶۷ فقره تسهیلات به ارزش ۸۷۴ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد و ۶۹۴ فقره تسهیلات به ارزش ۳۷۵ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

وی تعداد کل مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در کرمانشاه را نیز ۳۲۹ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون روزانه برای صد تا ۱۵۰ نفر افتتاح حساب انجام می‌دهیم.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام منابع شعب بانک مهر ایران در کرمانشاه فقط صرف مصارف استان خواهد شد و از این حیث جزو معدود بانک‌ها هستیم، اضافه کرد: هیچ اعتباری از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کرمانشاه به استان‌های دیگر نمی‌رود.

بانک قرض الحسنه مهر ایران حامی شرکت‌های دانش بنیان در استان است

موضوع دیگری که گرامی پرور به آن اشاره کرد توافق نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پرداخت تسهیلات پنج میلیارد ریالی به هزار شرکت دانش بنیان بود که قرار است از این تعداد سهمیه مناسبی هم برای کرمانشاه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم مکاتباتی که با پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی و ... داشتیم تاکنون حتی یک شرکت نیز به ما معرفی نشده که بخواهیم از آنها حمایت کنیم.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه از حمایت‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌های دانش بنیان نیز خبر داد که شامل سه بخش است و افزود: بخش اول همین تسهیلات پنج میلیارد ریالی است که با کارمزد چهار درصد به شرکت‌ها داده می‌شود. در بخش دیگر چنانچه شرکت‌های دانش بنیان پرداخت حقوق و یا حساب‌های خود را به بانک مهر ایران بیاورند از محل همین گردش منابع امکان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه  برای پرسنل فراهم خواهد شد.

گرامی پرور خاطرنشان کرد: به علاوه اگر شرکت‌های دانش بنیان در فروش محصولات خود دچار چالش باشند، ما می‌توانیم در قالب "کالا کارت" بین فروشنده و مشتری قرار بگیریم تا مشتریان بتوانند خرید کالاهای شرکت دانش بنیان را به صورت تسهیلات با کارمزد چهار درصد انجام دهند.

تنها نیم درصد معوقات در کل کشور داریم

به گزارش ایسنا، گرامی پور در ادامه از مجموع اقدامات بانک مهر ایران در سراسر کشور در ۱۵ سال فعالیتش یاد کرد و افزود: در این مدت ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه جذب شده که میزان جذب شده در یکسال اخیر معادل کل ۱۴ سال گذشته بوده و سهم استان کرمانشاه نیز از این میزان منابع پنج هزار میلیارد تومان بوده که رتبه ششم کشور را داشتیم.

به گفته مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه، این بانک در سراسر کشور و از بین بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌ها بیشترین منابع قرض‌الحسنه را داشته است.

گرامی پرور از پایین بودن میزان مطالبات بانک قرض‌الحسنه  مهر ایران نسبت به سیر بانک‌ها نیز یاد کرد که تنها حدود نیم درصد بوده و آن هم مطالبات وصول ناپذیر نیست.

به گفته وی، طی یکسال اخیر ۲.۵ میلیون نفر به مشتریان بانک مهر ایران در کشور اضافه شده و روزانه برای حدود ۹ هزار نفر در کشور افتتاح حساب می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه از پرداخت سالانه حدود سه میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی این بانک خبر داد که بخش عمده روند پرداخت تسهیلات نیز به طور الکترونیکی و غیرحضوری است و تا پایان سال ۳۰ درصد خدمات این بانک غیرحضوری و آنلاین خواهد شد.

گرامی پرور چابک سازی را رویکرد اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد و یادآور شد: بزودی از سوپر اپلیکیشین بانک قرض الحسنه مهر ایران(کیوبانک) نیز رونمایی خواهد شد که کمک بیشتری به غیرحضوری شدن خدمات می‌کند.

وی راه اندازی سامانه ستاره در بانک مهر ایران(برای توثیق سهام )، پرداخت هزار فقره تسهیلات با کمک سفته الکترونیکی و ... را از دیگر اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای الکترونیکی شدن خدمات برشمرد که عمده آنها برای نخستین بار بین بانک‌های کشور اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: به علاوه در سال جاری بانک مهر ایران بر اساس ارزیابی‌های نشریه بین‌المللی بنکر، جزو هزار بانک برتر جهان قرار گرفت که اولین و تنها بانک منتخب از غرب آسیا بود.