کاظم نظری: به دنبال اجرا و درخشش هنر تعزیه در دیگر کشورهای جهان هستیم

کاظم نظری، ضمن تقدیر از تعزیه‌خوانان اعزامی به جمهوری ارمنستان، تاکید کرد اداره‌کل هنرهای نمایشی به دنبال تداوم اجرا و درخشش بیش از پیش این هنر والا و ایرانی در سطح بین‌الملل است.

به گزارش مهرگان پرس،به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، عصر روز گذشته (سه‌‌شنبه 10 آبان) از گروه تعزیه‌خوان اعزامی به جمهوری ارمنستان به سرپرستی ابوالفضل میرزا احمدی تقدیر کرد.

گروه تعزیه قمر بنی‌هاشم، دهه آخر ماه صفر براساس هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی و بخش بین‌الملل این اداره با حضور در کشور جمهوری ارمنستان به اجرای تعزیه پرداخت.

کاظم نظری، در ابتدای این دیدار ضمن آرزوی تداوم درخشش گروه‌های هنری در بخش بین‌الملل گفت: «عصاره ایرانی بودن در هنر تعزیه به صورت تمام و کمال به چشم می‌خورد و اداره‌کل هنرهای نمایشی به دنبال تداوم اجرا و درخشش بیش از پیش این هنر والا و ایرانی در سطح بین‌الملل است.»

او ادامه داد: «محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌مدت به اشکال مختلف از تعزیه حمایت کرده‌اند و به این هنر که عنصر کمکی برای انتقال مفاهیم دینی و مسائل تاریخ دینی است، توجه خاص دارند.»

مدیرکل هنرهای نمایشی با تشکر از گروه تعزیه توضیح داد: «ما به تازگی در حوزه تعزیه، اندیشکده‌ای در جنوب ایران راه‌اندازی کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا با راه‌اندازی مراکز مشابه، هنر تعزیه به عنوان سمبل هنر ایرانی جایگاه خودش را حفظ کند و با همت عزیزانی که عمر و جوانی‌شان را در این حوزه گذاشته‌اند، بازار این هنر نه تنها در ایران که در سراسر جهان داغ باشد.»

کاظم نظری در پایان گفت: «یکی از ابزارهایی که می‌تواند ارتباط ما را با کشورهای دیگر حفظ کند، زبان هنر است. هنر منجر به ارتباط سالم و درست با دیگر کشورهاست و امیدواریم که تبادلات هنری ما در کشورهای دیگر ادامه‌دار باشد.»

ابوالفضل میرزا احمدی، سرپرست گروه تعزیه اعزامی به جمهوری ارمنستان در ادامه این دیدار، از مدیر کل هنرهای نمایشی، امور بین‌الملل و سایر همکارانی که برای اجرای این برنامه تلاش کردند، قدردانی کرد.

او گفت: «این اجرا آبروی ما بود و سعی کردیم بهترین‌ها را در بخش‌های مختلف از موسیقی تا نقش‌خوانان برای برگزاری آن انتخاب کنیم.»