گفت‌وگوی تلفنی وزیر نیرو با وزیر انرژي و ذخاير آبي تاجيکستان

وزیر انرژي و ذخاير آبي تاجيکستان طي تماس تلفني با وزير نيرو در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور و چگونگي رفع موانع توسعه روابط ایران - تاجیکستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش مهرگان پرس،در مذاکره تلفنی "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو با "دلیر جمعه" وزیر انرژي و ذخاير آبي تاجيکستان، طرفین با تاکید بر روابط دوستانه دو کشور، بر توسعه این روابط تاکید کردند.
"دلیر جمعه" وزیر انرژي و ذخاير آبي تاجيکستان با اشاره به دستور رئيس جمهور این کشور براي حل مشکلات و موانع دو جانبه و تلاش براي حل اين مسائل در زمان تصدي وزارت انرژي، خواستار پیگیری موضوعات مورد علاقه طرفين از جمله همکاري ايران در زمينه احداث نيروگاه خورشيدي و نفت و گاز شد.
رييس تاجيکي کميسيون مشترک اقتصادي دو کشور، با اشاره به توانمندي شرکت‌هاي ايراني در زمينه ساخت و احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي، خواستار مشارکت در ساخت نيروگاه خورشيدي در مناطقي از شمال تاجيکستان با سرمايه‌گذاري طرف ايراني شد.
"علي اکبر محرابيان" رييس ايراني کميسيون همکاري‌هاي مشترک اقتصادي دو کشور نيز در اين گفتگو ضمن ستايش روابط خوب دو کشور، آمادگي ايران براي گسترش روابط در حوزه‌هاي مطرح شده توسط وزير تاجيکي بر اساس موافقت‌نامه‌هاي قبلي را اعلام کرد.
در پایان طرفین بر برگزاري جلسه  پيگيري موضوعات مورد نظر در تهران و با حضور وزرای نیرو و انرژي دو کشور در اسرع وقت توافق کردند.

پاون