گفتگوی اختصاصی با علی صفدری  مدیرکل فرهنگ و ارشادسلامی استان کرمانشاه

علی صفدری مدیر جوان کرمانشاهی در عرصه ی فرهنگ و هنر فعالیت دارد وی در دولت رییسی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده و در صدد است فعالیت های خود را در عرصه های فرهنگی و هنری به صورت جدی دنبال کند، شاید این مدیر جوان با توانمندی هایی که دارد بتواند در این عرصه خدمات شایسته ای را برای اصحاب فرهنگ و هنر به ارمغان آورد.

گفتگویی  اختصاصی  قدرت‌الله پورحاتمی خبرنگار خبرگزاری مهرگان پرس با علی صفدری. مدیریت کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، به وضعیت اسفناک حوزه ی  فیلم در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ما به دنبال تولیدات آثار فاخر استانی هستیم همچنان که معاونت سینمایی کشور همراه با تیم اش در مدت کوتاهی که این سمت هستند سفرهای استانی خود را آغاز کرده است و سفرهای ایشان به استان های نشاندهنده ی این است که وزارتخانه دولت جدید با رویکرد هنر و سینما به سمت استان ها و شهرستان ها قدم گذاشته است تا بتوانند به سینماهای استان های دیگر کیفیت ببخشند و این نیز نویدی خوبی برای استان ما خواهد بود.

علی صفدری با اشاره به جشنواره عمار گفت: افرادی که در جشنواره عمار شرکت کردند با گوشی موبایل خود فیلم چند دقیقه ای ساخته اند و در جشنواره حائز رتبه شدند. وظیفه ما این است کمک کنیم این فرصت ها شناسایی و استعدادها کشف شوند و آموزش داده شوند. وی در خصوص بخش حمایت ها به فعالان عرصه فیلم گفت: این بخش وظیفه ماست کمکهای مالی در حد توان داشته باشیم تا هنرمندان استان کرمانشاه بتوانند در جشنواره ها شرکت کنند و حائز رتبه شوند.

وی با اشاره به اینکه موسسات سینمایی چیکار باید انجام دهند آثار فاخر تولید کنند افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مسوول مجوز به موسسات است و در بخش دیگر نیز می تواند زیرساختها را فراهم می کند تا این موسسات بتوانند بیشتر فعالیت داشته باشند.

مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به حوزه موسیقی اشاره کرد و بیان کرد: در حوزه موسیقی متاسفانه در فضای عمومی با برگزاری کنسرت ها تعریف می شود و این توجه  به حوزه موسیقی با برگزاری کنسرت ظلم به حوزه ی موسیقی است. در صورتی که  کنسرت بخش کوچکی از موسیقی است لذا برگزاری کنسرت فقط یک خروجی است و می شود گفت برگزاری کنسرت کمکی به ترویج درست موسیقی نمی کند. فرضا یک خواننده پاپ از استان دیگر در استان ما کنسرت برگزار می کند یک تعداد معدودی بلیط میخرند تمام می شود چه اتفاق مهمی برای ترویج درست موسیقی در استان می شود؟! چه کسانی با موسیقی اصیل کرمانشاه آشنا می شود؟! هنرمندی که دف می زند یا تار می زند برگزاری کنسرت چه کمکی به آن می کند، لذا به فکر این هستیم آموزشگاه های موسیقی را سامان دهیم چنانچه عده ای در تابستان امسال تبلیغات شان را شروع کردند، بدون اینکه مجوز داشته باشند! کارت و یک عده ای دیگر نیز هستند هنرمندند آموزشگاه ندارند و ما برای این هنرمندان کارت صلاحیت صادر می کنیم به عنوان مدرس اصلی تدریس کنند.