۱۴ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار ۲۶۷ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

۱۴ پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۲۶۷ میلیارد تومان در ۳ استان خراسان رضوی، سمنان و کردستان، فردا با حضور وزیر نیرو و در قالب سی و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش مهرگان پرس، از ۱۴ پروژه آماده افتتاح در این ۳ استان، هشت پروژه سهم استان خراسان رضوی، پنج پروژه برای سمنان و یک پروژه نیز در استان کردستان به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری خواهد رسید.
پروژه‌های آماده در استان خراسان رضوی، شامل افزایش پست ۱۳۲ کیلوولت بوعلی و خواجه ربیع، پارک آموزشی انتقال و فوق توزیع، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل ترشیز، نیروگاه بادی ۰.۶۶ مگاواتی خرگرد، دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در مشهد، آبرسانی به ۴۲ روستا و برق‌رسانی به دو روستا است.
 بر این اساس، برق‌رسانی به یک روستا، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت امیرکبیر، نوسازی پست ۶۳ شاهرود، واریانت خط ۴۰۰ کیلوولت علی‌آباد و توسعه، احداث، ‌‌‌‌اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع ۵ پروژه آماده افتتاح در استان سمنان هستند.
همچنین ارتقای ظرفیت نامی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به ظرفیت 25 مگاوات تنها پروژه آماده افتتاح در استان کردستان است که فردا با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در قالب سی و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می‌شود.
این گزارش می‌افزاید، این پروژه‌ها با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش خاموشی‌های ناخواسته، تامین برق پروژه مسکن مهر، ایجاد ظرفیت جدید برق‌‌رسانی، رضایتمندی مشترکان، صرفه‌جویی در آب و گاز و برق‌رسانی به ۴۵ خانوار جمعیت روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب های خبر