۱۵ روستای فیروزکوه تا 8 ماه آینده آبرسانی می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در آیین کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستاهای فیروزکوه گفت: ۱۵ روستای فیروزکوه در کمتر از هشت ماه آبرسانی خواهند شد.

به‌گزارش پايگاه خبري مهرگان پرس، "محمدرضا بختیاری" افزود: با اجرایی‌شدن طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، روستاها از امکانات و مزایای شهری بهره‌مند و از نظارت و اعتبارات دولتی خارج شدند که با این اقدام فشارها از دولت برداشته و هزینه‌های بیشتری به وزارت نیرو افزوده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه از مجموع 80 روستای شهرستان فیروزکوه، 31 روستای آن به شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران تحویل داده شده است، گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای فیروزکوه شامل پنج باب مخزن ذخیره و 28 کیلومتر لوله‌گذاری خط اصلی است و نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار است.

بختیاری با اشاره به اینکه در زمینه آبرسانی به روستاهای استان تهران در فاصله پنج ماه اقدامات چشمگیری به اندازه پنج سال صورت گرفته است، افزود: برخی از روستاهای استان تهران قبلاً تا ۱۲ ساعت با قطع آب مواجه بودند، اما هم‌اکنون این مشکل برطرف شده و تمامی توان و امکانات آبفاهای شهری به کمک روستا آمده و ثمره این یکپارچه‌سازی را امروز در فیروزکوه مشاهده می‌کنیم.  

گفتنی است، صبح پنجشنبه 10 مهرماه و با حضور فرماندار شهرستان فیروزکوه، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان، پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای فیروزکوه کلنگ‌زنی شد.