۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای این سد اخند

فرماندار شهرستان عسلویه با اشاره به اهمیت سد اخند گفت: با احداث این سد منابع آبی جدیدی جهت تامین آب شرب و کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.

به گزارش مهرگان پرس، "عبدالنبی یوسفی" در جریان بازدید از پروژه سد اخند، افزود: این سد یکی از پروژه‌های مهم حوزه آب در جنوب استان بوشهر است و در تکمیل آن از نهایت ظرفیت‌های موجود بهره خواهیم برد.
"ابراهیم اسلامی پور" نماینده مجری طرح سد اخند نیز در این بازدید، اظهار کرد: با توجه به گستردگی صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه، سد اخند می‌تواند خسارت‌های احتمالی به این تاسیسات را در پایین دست خود کاهش دهد.
این نماینده مجری طرح گفت: تکمیل این سد باعث کنترل سیلاب‌های این منطقه و تبدیل رواناب‌های مخرب به آب پایدار جهت مصارف شرب و کشاورزی خواهد شد.
وی با اشاره جزییات این سد اضافه کرد: این سد از نوع بتنی وزنی است و ظرفیت ذخیره‌سازی 2 میلیون مترمکعب آب را دارد. هم اکنون سد اخند ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا شهریورماه سال‌جاری بدنه آن تکمیل خواهد شد.
اسلامی پور اضافه کرد: با تکمیل بدنه سد، قابلیت آبگیری با حداکثر ظرفیت در بارندگی های پاییز و زمستان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: کل اعتبار مورد نیاز این پروژه ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است و تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
این گزارش می‌افزاید، سد اخند در شهرستان عسلویه و با هدف کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و تامین آب شرب و کشاورزی منطقه در حال ساخت است.

منبع: پاون