۷هزار میلیاردریال بودجه تا تکمیل شبکه‌های آبیاری در آذربایجان‌غربی

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح ملی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در اراضی شمال آذربایجان‌غربی گفت: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح مورد نیاز است.

به گزارش مهرگان پرس، علی مراد اکبری روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل  و مشکلات آب و خاک آذربایجان غربی اظهار کرد: طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳ است، باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه این طرح در آذربایجان غربی در زمینی به مساحت ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اجرا می شود، ادامه داد: این طرح عظیم با اعتبار بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح حفظ امنیت غرب و شمال غرب کشور است، افزود: ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار از دیگر اهداف این طرح به شمار می رود.

اکبری بیان کرد: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

وی گفت: تمهیدات لازم از سوی وزارت جهاد برای تکمیل وبهره برداری۲۷ هزار هکتار از این طرح در فاز اول تا پایان نیمه اول سال جاری اندیشیده شده که بهره برداری از آن شاهد تحول خوبی در بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا یکی از بزرگترین پروژه‌های کشور که در دولت یازدهم و دوازدهم شروع شده، پروژه احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور است.

در مرداد سال ۹۳ دولت طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی متناظر با رودخانه های غرب و شمال غرب را در دستور کار خود قرار داد.