۷۰۰ کیلومتر شبکه برق در سقز تعمیر و بهسازی شد

مدیر توزیع برق شهرستان سقز با اشاره به اینکه طول شبکه فشار ضعیف و متوسط در شهرستان سقز ۱۵۰۰ کیلومتراست، افزود: امسال تاکنون ۷۰۰ کیلومتر شبکه برق ۲۰ کیلوولت در سقز تعمیر و بازسازی‌شده است.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس در کردستان عبدالله ابراهیمی مدیر توزیع برق شهرستان سقز به ارائه عملکرد توزیع برق این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: طول شبکه فشار ضعیف متوسط در شهرستان سقز ۱۵۰۰ کیلومتر است که امسال تاکنون ۷۰۰ کیلومتر شبکه برق ۲۰ کیلوولت در سقز تعمیر و بازسازی‌شده است.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۹۲ هزار انشعاب برق در این شهرستان وجود دارد، افزود: امسال تاکنون ۶۰۰ فقره کنتور برق معیوب در شهر و روستاهای شهرستان سقز پس از بازرسی کارشناسان، تعویض و نوسازی شده است.
وی با اشاره به‌ضرورت آگاه‌سازی مردم در خصوص خطرات ناشی از نقص حریم شبکه‌های برق، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از بروز حوادث و ایمن نمودن تأسیسات برق‌رسانی عنوان کرد و اظهار داشت: امسال تاکنون ۱۶۳ مورد رفع حریم در شهرستان سقز با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیون تومان انجام‌شده است.
مدیر توزیع برق شهرستان سقز در ادامه بابیان اینکه ۲۵۰ روستای شهرستان سقز از نعمت برق برخوردارند، بیان کرد: درحال حاضر شبکه سیم مسی در ۸۲ روستای شهرستان سقز به کابل خود نگهدار تبدیل‌شده است که ۷۰ مورد آن در سال جاری انجام‌شده است.