۷۰۴ طرح و پروژە در هفتە دولت بە بهرە برداری می‌رسد

استاندار کردستان عنوان کرد که به مناسبت هفته دولت ۷۰۴ طرح و پروژه با اعتبار هزینه شده ٨۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه  خبري مهرگان پرس، به نقل از استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: مجموعه طرح‌های قابل افتتاح در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی و خدماتی است که در بخش اقتقصادی بیش از هزار شغل جدید ایجاد و هزار و ٨۰۰ تثبیت شغل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در برای توسعه کردستان سرفصل ها و بخش های مختلفی را در بر می گیرد و تنها منحصر به پروژه های آماده افتتاح در هفته دولت نیست، گفت: امسال بیش از ۳۰ پروژە بزرگ در کردستان در دست پیگیری برای اتمام و بهرە بهرەبرداری است کە از آن جمله می توان به راه آهن همدان به سنندج با اعتبار هزار میلیارد تومان، راه مریوان به سنندج ۶۰۰ میلیارد تومان و شبکه پایاب برخی از سدها با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان در دست انجام است.

مرادنیا افزود: طرح‌های بزرگ دیگری نظیر سالن شش هزار نفری سنندج در کردستان آماده افتتاح است که دوشنبه هفته آینده با دستور رئیس جمهور رسمابه بهره برداری خواهد رسید که به این پروژه ها می توان بیمارستان سقز را نیز اضافه کرد.

استاندار کردستان همچنین وعده داد: در سالجاری بیش از دو هزار میلیارد تومان از محل بودجه استانی و قانون پیوست بودجه در عمران و آبادانی کردستان هزینه خواهد شد که این رقم جدای از اعتباراتی است که توسط شرکت های برق و گاز و نوسازی مدارس راسا هزینه می شود.

مرادنیا همچنین از آغاز واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه به سرمایه گذاران در هفته دولت خبر داد و افزود؛ تلاش کردیم با استفاده از راهکارهای مختلف در حوزه عمران شهری نیز اعتباراتی جذب و در جهت بهبود فضای زندگی شهروندان هزینه کنیم.

استاندار کردستان به طور خاص به تلاش ها برای زیباسازی شهر سنندج و اجرای پروژه های متعدد شهری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۷ بیش از ۷۱ میلیارد و در سال گذشته ۱۶۲ میلیارد تومان از محل تهاتر برای شهرداری سنندج تامین شد و ۶۰ میلیارد نیز از محل اوراق مشارکت برای بازسازی و نوسازی ناوگان شهری اختصاص یافت که فضای شهری سنندج را تغییر خواهد داد.