۷ پروژه صنعت آب در 5 استان کشور با اعتبار 157 میلیارد تومان‌ به بهره‌برداري رسید

هفت پروژه بزرگ صنعت آب با سرمايه‌گذاري 157 ميليارد تومان در استان‌‌هاي زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی با حضور وزير نيرو در قالب هفته پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداري رسید.

به گزارش مهرگان پرس،صبح امروز دوشنبه "رضا اردکانیان" هفت پروژه را در قالب پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان‌‌هاي زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی به بهره‌برداری رساند. از پروژه‌های افتتاح شده، دو پروژه در زنجان، دو پروژه در اصفهان و در استان‌های بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی نیز هر کدام یک پروژه به بهره‌برداری رسید.
در استان زنجان دو پروژه "ايجاد تاسيسات جمع‌آوري و تصفيه‌خانه فاضلاب شهر زرين آباد در شهرستان ايجرود با ظرفيت يك هزار متر مكعب در شبانه‌روز" و "آبرساني به 31 روستا با جمعيت تحت پوشش 22 هزار و 854 نفر" با اعتبار 50.6 میلیارد تومان با هدف جلوگيري از آلودگي آب‌هاي زيرزميني و سطحي و افزايش سطح بهداشت جامعه افتتاح شد.
همچنين دو پروژه "پكيج تصفيه‌خانه فاضلاب قمصر و خط انتقال فاضلاب" و "مخزن ذخيره بتني جوشقان قالي به ظرفيت يك هزار متر مكعب به همراه تاسيسات وابسته" با سرمایه‌گذاری 12.4 میلیارد تومان در شهرستان كاشان استان اصفهان با هدف جلوگيري از آلودگي آب‌هاي زيرزميني و سطحي و پايداري شبكه و تامين آب پايدار به بهره‌برداری رسید.
این گزارش حاکی است، طرح‌های آبرسانی روستایی در سه استان کشور شامل "آبرساني به 24 روستا با جمعيت زيرپوشش 18 هزار و 346 نفر" در استان بوشهر، "آبرساني به 24 روستا با جمعيت 4 هزار 946 نفر" در استان كرمان، "آبرساني به 12 روستا در خراسان جنوبي با جمعيت زيرپوشش 9 هزار و 632 نفر" نیز با دستور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

منبع: پاون