لزوم تسریع در اجرای طرح استفاده از پساب در سمنان

استاندار سمنان گفت: لازم است تا روند امور اجرایی پیرامون طرح استفاده از پساب سمنان در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شده و اقدامات تسریع یابد.

به گزارش مهرگان پرس،"علیرضا آشناگر" در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان، گفت: به‌رغم اقدامات خوب انجام شده در حوزه استفاده از پساب سمنان، نیاز است تا دستگاه‌های متولی امر تلاش ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده و نواقص را جبران کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت‌های استارتاپی و دانش بنیان به خصوص در حوزه آب و انرژی امری حائز اهمیت است، از اجرای طرح افزایش راندمان و کاهش انرژی در چاه‌های آب کشاورزی استان استقبال کرد.
آشناگر تصریح کرد: کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان و کاهش هزینه های کشاورزان از جمله اهداف اجرایی طرح است که باید محقق شود.
استاندار سمنان در ادامه افزود: این طرح روی ۱۰ چاه آب کشاورزی استان به صورت پایلوت و آزمایشی انجام شود تا در صورت موفقیت در مرحله آزمایشی، تفاهمنامه‌ای در این خصوص منعقد و قراردادهای اجرایی مرتبط با آن در سطح استان اجرایی گردد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز در این جلسه با اشاره به طرح استفاده از پساب سمنان گفت: بر اساس مصوبه جلسه قبل، نشستی ما بین شرکت‌های آب منطقه‌ای، آبفا، سازمان صمت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شرکت شهرک‌های استان انجام شد و مسائل در حال پیگیری است.
"ایرج حیدریان" افزود: در خصوص تخصیص پساب سمنان، پیگیری‌ نموده‌ایم تا هر چه سریعتر مصوبه صدور مجوز تخصیص آب استان به انجام برسد.
وی افزود: مقرر شد به منظور عبور از پیک مصرف آب و بحران احتمالی در تابستان امسال چاه‌های تحت مدیریت دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها در اختیار شرکت آبفا قرار گیرد که این مهم اجرایی شده و آبرسانی و ارائه خدمات در حال انجام است.
حیدریان با اشاره به وضعیت منابع آبی استان و لزوم مدیریت مصرف آب از اجرای طرح افزایش راندمان و کاهش انرژی در چاه‌های آب استان سمنان به‌ویژه در بخش کشاورزی استقبال کرد و اظهار داشت: با اجرای موفق این طرح می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیری از هدررفت آب در بخش‌های مختلف باشیم.

منبع: روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان