برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان و سرمایه گذاران نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران

ششمین همایش و نمایشگاه نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران از صبح سه شنبه ۱۰ مهرماه با حضور مقامات ارشد از وزارتخانه‌های مختلف ایران شروع بکار خواهد کرد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. این همایش با حضور بیش از ۱۳۰۰ نفر در بخش‌های مختلف همایش و کارگاه‌ها به مدت دو روز در برق منطقه‌ای تهران برگزار خواهد شد. ۲۵ شرکت در نمایشگاه حاضر بوده و نمایندگان بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی، شرکت‌های سرمایه گذاری و دستگاه‌های اجرایی در این همایش حضور دارند. ۴ کارگاه تخصصی و دو تور بازدید از بزرگترین نیروگاه بادی ایران، بزرگترین خط تولید پنل خورشیدی و یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی ایران برگزار می‌گردد.

به گزارش مهرگان پرس، ششمین همایش و نمایشگاه نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران از صبح سه شنبه ۱۰ مهرماه با حضور مقامات ارشد از وزارتخانه‌های مختلف ایران شروع بکار خواهد کرد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. این همایش با حضور بیش از ۱۳۰۰ نفر در بخش‌های مختلف همایش و کارگاه‌ها به مدت دو روز در برق منطقه‌ای تهران برگزار خواهد شد.

این همایش بعنوان بزرگترین و گردهمایی تاریخ فعالان حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران با استقبال بالایی در حال برگزاری است و به موضوعات و تبیین مسائل مرتبط با سرمایه گذاری و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ویژه خورشیدی و بادی می‌پردازد.

بحران خاموشی در ایران و راهکار‌های تجدیدپذیر برای رفع آن، ارائه ظرفیت‌های قانونی برنامه هفتم توسعه در حوزه تجدیدپذیرها؛ تبیین روش‌های تامین مالی پروژه‌های تجدیدپذیر در ایران؛ تامین برق از طریق تابلو سبز بورس انرژی و قراردا‌های دوجانبه؛ توجیه اقتصادی نیروگاه‌های تجدیدپذیر و چالش‌های اجرایی آنها؛ تبیین ظرفیت‌های ماده ۱۲ و پیشنهادات برای آئین نامه اجرایی آن و... از جمله مهمترین سرفصل‌های مورد بررسی در این دو روز همایش می‌باشد.

در روز‌های قبل و بعد از همایش، چهار کارگاه تخصصی مختلف با موضوعات "عملیات اجرائی نیروگاه خورشیدی بزرگ"؛ کارگاه "طراحی الکتریکال و حفاظت نیروگاه خورشیدی"؛ کارگاه "طراحی و نصب عملی نیروگاه‌های خورشیدی"و کارگاه "طراحی و آموزش عملی نیروگاه‌های بادی" برگزار می‌گردد.

علاوه بر این؛ دو تور بازدید از نیروگاه بادی بزرگ سیاه پوش با توربین‌های بادی ۳.۴ مگاواتی نسل جدید و تور بازدید از خط تولید پیشرفته پنل خورشیدی مانا انرژی و نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی (۴۰ مگاوات ساخته شده) برگزار می‌گردد.

با توجه تصویب اتاق بازرگانی ایران از سال آینده نماد ملی تجدیدپذیر‌ها در این همایش و با داوری‌های انجام شده در سه شاخه مختلف اعطا می‌گردد و در همایش امسال نیز از حامیان تجدیدپذیر با تندیس تقدیر خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان، صنایعی که دیماند آنها بیشتر از ۱ مگاوات است، موظف هستند که ۵% از مصرف برق خود را از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر تامین کنند یا از تابلوسبز بورس، برق سبز خریداری نمایند. بر اساس قانون برنامه توسعه، همه دستگاه‌های اجرایی (ماده ۵ قانون خدمات کشوری) موظف شده‌اند تأمین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از محل انرژی‌های تجدیدپذیر انجام دهند. رویه اجرایی تامین برق چاه‌های کشاورزی با نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز ابلاغ شده است.

برای ثبت نام در همایش و کارگاه‌های جانبی و یا حضور در نمایشگاه جانبی همایش با شماره تماس‌های ۰۲۱۷۱۰۵۷۱۳۱ ویا ۰۹۱۲۸۹۹۱۴۳۰ تماس گرفته و یا به وب سایت www.reniran.ir مراجعه نمایید.