نیاز به مشارکت همگانی برای گذر از تابستان با کمترین مشکل تامین برق

وزیر نیرو با اشاره به تکمیل فاز دوم تولید پنل خورشیدی در شهرستان خمین استان مرکزی به ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال گفت: ظرفیت ساخت نیروگاه تجدید پذیر به حدود 2300 مگاوات رسید که ظرفیت بسیار قابل توجهی است و در منطقه ما را شاخص خواهد کرد.

به گزارش مهرگان پرس از  محلات ،علی اکبر محرابیان در حاشیه سفر به استان مرکزی شهرستان محلات و آیین بهره‌برداری رسمی از فاز دوم تولید پنل خورشیدی در شهرستان خمین استان مرکزی به ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال با اشاره به تکمیل زنجیره فتوولتاییک انرژی‌های تجدید‌پذیر گفت:کارخانه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید  به عنوان یک واحد عظیم صنعتی جزو افتخارات صنعت برق کشور است که زیرساخت های لازم برای توسعه نیروگاه های تجدید پذیر با ظرفیت 2300 مگاوات در سال فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: خطی که امروز به بهره‌برداری رسید خط 1800 مگاواتی پنل است که در سال 1401 با حضور رئیس جمهور شهید  خط 500 مگاواتی آن به بهره برداری رسید  و امروز ظرفیت این واحد صنعتی به حدود 2300 مگاوات ساخت نیروگاه تجدید پذیر رسید که ظرفیت بسیار قابل توجهی است و در منطقه ما را شاخص خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه در این واحد صنعتی از آخرین فناوری‌ها استفاده شده است و در لبه توسعه علم حرکت می‌کند، اظهار کرد:در این حوزه  هر روزه شاهد فناوری‌های جدید در دنیا هستیم که علاوه بر افزایش بهره‌وری تولید برق، حجم سرمایه‌گذاری‌ها را هم کاهش می‌دهد.
وی اظهار امیدواری کرد با حمایت از این واحدها شاهد خودکفا شدن و استقلال کشور در حوزه تجدید‌پذیر باشیم.
وزیر نیرو در ارتباط با وضعیت تامین برق در تابستان 1403،یادآور شد: مدیریت مصرف برق که امروز در دستور کار قرار داریم یک مدیریت هوشمندانه و با مشارکت همه مردم است، به طوری که برای بخش‌های مختلف برنامه‌های متنوعی داریم.
محرابیان با اشاره به تقسیم صنعت در بخش صنایع ادامه داد:تقریبا  560 هزار واحد صنعتی کوچک داریم  که به علت تعداد زیاد و پراکندگی این واحد ها و اقتصاد شکننده آنها  هیچ محدودیتی در مصرف برق به این بخش داده نشده است.
وی همچنین به صنایع متوسط واقع در شهرک های صنعتی و یا در خارج از شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت:این صنایع مطابق قانون یک روز تعطیلات دارند که فقط همان یک روز محدودیت به آنها داده شده است و مابقی روزها می‌توانند به صورت شبانه روزی تولید کنند و برق آنها تامین می شود.
وی به 700 واحد بزرگ صنعتی در کشور نیز اشاره کرد و افزود:این صنایع موظف هستند در ساعات اوج مصرف، مصارف خودشان را کاهش دهند  و در ساعات غیر اوج می‌توانند دریافت‌شان را در حد نیاز افزایش دهند.
وی تصریح کرد: در بخش اداری بر اساس مصوبه دولت برپایه قانونی که سال گذشته در مجلس تصویب شد پیش بینی شده در ساعت اداری 30 درصد و در ساعت غیر اداری 60 درصد مصارفشان را کاهش دهند. وزیر نیرو بر این اساس تاکید کرد: در این صورت با رعایت مجموع این اقدامات با کمترین مشکل از تابستان امسال عبور خواهیم کرد. مردم عزیز سال گذشته  بالاترین همکاری را داشتند و شاهد قابل توجه کاهش مصرف بودیم که در صورت استمرار این همکاری ها، برق به خوبی تامین می شود.