پیشرفت 82 درصدی پروژه طرح جامع آبرسانی تهران

مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران از پیشرفت 82 درصدی طرح جامع آبرسانی تهران خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس ،علیرضا اصغری گفت: با همت و تلاش مضاعف، طرح جامع آبرسانی تهران مزین به نام حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در حال حاضر در دو سامانه شرق و غرب تهران با پیشرفت 82 درصدی در حال اجراست. 
به‌گفته وی، عملیات اجرایی سامانه غرب در اتوبان همت و اتوبان شهید باکری تا پایان مهرماه سال جاری به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد و در سامانه شرق نیز در اتوبان شهيد شوشتری در حال لوله‌گذاری هستیم. 
وی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش، ستاد مشترک سپاه و اتوبان شهید دوران از بخش‌های باقی‌مانده سامانه شرق هستند، افزود: در حال حاضر در خیابان دماوند، خیابان شهید گلشن‌دوست و تقاطع شهید کیاشمشکی هم به موازات، طرح در حال اجراست و طبق برنامه زمان‌بندی باید تا پایان سال 1403 پایان یابد.  اصغری طرح جامع آبرسانی تهران را یکی از طرح‌های زیرساختی و آینده‌نگر شهر تهران دانست و تصریح کرد: به هر حال شرایط اقلیمی در حال تغییر و شرایط خشکسالی متاسفانه بر کشور ما سایه انداخته است و در چنین شرایطی، استان تهران و به‌ویژه شهر تهران به طور قطع با تنگناهایی در تامین آب در آینده روبرو خواهد شد. 
 وی این طرح را در تامین آب پایدار شهر تهران بسیار هوشمندانه و یکی از پروژه‌های بزرگ آبرسانی در سطح شهر تهران خواند که از نظر حجم عملیات اجرایی، در بزرگراه‌ها و مراکز پرتردد نیاز به برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق و صبر و حوصله فراوان دارد. 
مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران یکی دیگر از شاخصه‌های طرح جامع آبرسانی تهران را قابلیت انتقال آب از شرق، غرب و جنوب تهران به نقاط مختلف و تامین آب پایدار برای شهروندان تهرانی عنوان کرد. 
وی با قدردانی از همراهی و همدلی شهروندان صبور و نیز همکاران فعال در بخش‌های مختلف این طرح به‌ویژه مدیر امور اجرایی طرح‌های تامین آب و خطوط انتقال و مجری طرح جامع آبرسانی، گفت: به هر حال اجرای این طرح بزرگ محدودیت‌هایی برای تردد مردم و همچنین وسایل نقلیه ایجاد می‌کند اما پایان کار پروژه، اثربخش و برای تامین آب شهروندان خدمتی شایسته است. 
​به گفته اصغری، طرح جامع آبرسانی تهران از نظر حجم سرمایه‌گذاری یکی از پروژه‌های بسیار مهم شرکت است که بخشی از هزینه‌های آن از محل اعتبارات ملی توسط سازمان برنامه و بودجه و قسمتی از منابع جاری آبفا تامین می‌شود و طبق برنامه زمان‌بندی، کل این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.