2230 پروژه توزیع برق در سراسر کشور افتتاح شد

2 هزار و 230 پروژه توزیع برق سراسر کشور که توسط 39 شرکت توزیع اجرا شده است، با حضور وزیر نیرو در قالب هفدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به‌صورت همزمان افتتاح شد.

به‌گزارش مهرگان پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" صبح امروز سه‌شنبه در سفر به استان البرز که به مناسبت هفته دولت و در چارچوب هفدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، 2 هزار و 230 پروژه توزیع برق سراسر کشور را از طریق ویدئوکنفرانس به‌طور همزمان افتتاح کرد.

بهره‌برداری از این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر3 هزار و 100 میلیارد تومان، افزایش 45 درصدی شبکه خودنگهدار فشار ضعیف هوایی و رشد 16 درصدی نصب تجهیزات تولید پراکنده را به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش، کاهش تلفات، افزایش قدرت مانور، بهسازی اتصالات شبکه و کاهش مشهود در نرخ خاموشی مشترکان، دیگر مزایای بهره‌برداری از این پروژه‌ها به‌شمار می‌آید.

"غلامعلی رخشانی مهر" معاون هماهنگي توزيع توانير در این آئین گفت: امسال در بخش توزيع به طور متوسط در هر ماه  بيش از 400 ميليارد تومان پروژه افتتاح مي‌شود که در اين بخش يك هدف براي خودمان  انتخاب كرديم و آن كاهش قيمت تمام شده خدمات است.

وی با اشاره به اینکه هم اكنون تعداد مشتركان برق به 37 ميليون مشترك رسيده است، اضافه كرد: در پروژه‌هاي امروز كه برمبنای محور ساخت‌وسازهاست، اصلاح و بهينه‌سازي شبكه و برق‌رساني هدف اصلی قرار گرفته است.

معاون هماهنگي توزيع توانير اظهار داشت: به دنبال تغيير نگرش و فرايندها هستيم و در همين راستا با تعريف سازوكارهاي جديد، در جهت كاهش هزينه خدمات حركت مي‌كنيم و اگر تاكنون سازوكارها به مدد اين تفكر نمي‌آمدند، اين اهداف محقق نمي‌شد.

رخشاني مهر افزود: در قالب همين هدف، خريد تجميعي را در دستور كار قرار داديم كه باعث كاهش نصف قيمت تمام شده در دو بخش كنتور و كابل خودنگهدار شد.

وی در همين خصوص به طرح چاوش اشاره كرد و افزود: اين طرح ولتاژ را هدف قرار داده است و به جاي بهبود ولتاژ به صورت عام، به سراغ بخشي از شبكه مي‌رود كه ولتاژ آن براي مصرف كنندگان ضعيف شده است.

معاون هماهنگي توزيع توانير افزود: در همين راستا شش هزار ميليارد تومان طرح براي اصلاح، مقاوم سازي و بهينه سازي شبكه تعريف شده است.

رخشاني مهر در عين حال از تقسيم بندي شركت‌هاي توزيع برق كشور به پنج منطقه خبر داد و با بيان اينكه اين تقسيم‌بندي‌ها در راستاي مديريت بهتر فعاليت‌ها صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: پروژه‌هاي امروز نيز در قالب اين پنج منطقه تقسيم بندي و افتتاح شد.

بر اساس اين گزارش، در اين برنامه از طريق ارتباط ويديو كنفرانسي و با دستور وزير نيرو، پروژه‌های توزیع برق سراسر کشور افتتاح رسمي شد.