ایستگاه پمپاژ اضطراری

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان: ایستگاه پمپاژ بوئین زودتر از موعد مقرر وارد مدار بهره برداری گردید.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج، مهندس آرش آریانژاد گفت: در پي كاهش بارندگي‌های سال آبی و با توجه به كاهش شديد حجم آب سدهاي بانه و عباس‌آباد، بررسي‌هاي کارشناسی توسط این شركت براي يافتن منابع جايگزين، حتي به صورت موقت، براي تقويت منابع آبي موجود، صورت گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی لزوم انتقال آب سد عباس‌آباد به تصفیه خانه موجود، بدلیل کاهش شدید مخزن سد بانه و تکمیل قطعه سوم آبرسانی به این شهر"بطول 6.5 کیلومتر لوله 400 میلیمتری فولادی" در شهریور ماه سال جاری، احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری جزء مصوبات شورای اداری با حضور وزیر نیرو، قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان به آغاز بکار ایستگاه پمپاژ اضطراری بوئین تا پایان اردیبهشت ماه 1400 اشاره کرد و افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و با همکاری شرکت آبفای استان در دی ماه سال جاری، این شرکت نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز شامل 4 دستگاه الکتروپمپ، شیرآلات، اتصالات، لوله فولادی 400 میلیمتری، کابل برق و سایر متعلقات مربوطه به مبلغ 12 میلیارد ریال، اقدام نمود.
وی اضافه کرد: اقلام خریداری شده با همکاری اکیپ‌های اجرایی شرکت آبفای استان، علیرغم برودت هوا وبارش سنگین برف در محل پروژه، نصب و ایستگاه پمپاژ اضطراری بوئین در مدت زمان چهل روز و در اولین روز از دهه مبارک فجر، در مدار بهره برداری قرار گرفت.
مهندس آریانژاد اظهار داشت: این ایستگاه پمپاژ قابلیت برداشت آب 100 تا 130 لیتر در ثانیه از رودخانه بوئین را داردکه با بهره برداری از آن توان تحویل آب به تصفیه خانه موجود به میزان 100 لیتر معادل(25 درصد) آب شرب مورد نیاز ماهانه بانه، ارتقاء یافته و نیز به افزایش ذخیره منبع سد عباس‌آباد برای استفاده بهینه در ماه‌های گرم سال کمک قابل توجهی می نماید.