سامانه

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و و مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران گفت: با بهره‌برداري از سامانه هوشمندسازي خدمات تخصصي بخش آب(ساماب) دسترسي به پرونده‌هاي آب منطقه‌اي تسهيل مي‌شود.

به گزارش مهرگان پرس،قاسم تقي‌زاده خامسي روز سه‌شنبه در آيين رونمايي دو پروژه ساز و کاری هوشمند سازی خدمات تخصصی بخش آب (ساماب) و واگذاری و انتقال وظایف به شرکت‌های تابعه (تفویض اختیار) كه در سی و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ويدئوكنفرانسي با حضور وزير نيرو برگزار شد، اظهار داشت: يكي از دغدغه‌هاي وزارت نيرو در دهه 80 اين بود كه دسترسي نيروي انساني به پرونده‌هاي آب‌هاي زيرزميني و سطحي كمتر شود كه در آن زمان هر استاني به‌طور مستقل و با يك نرم افزار مختص به خود اين كار را شروع كرد و شركت‌هاي آب‌ منطقه‌اي از دسترس قرار دادن اين اطلاعات و داده‌ها به ديگر استان‌ها پرهيز مي‌كردند.
وي درباره مزيت سامانه ساماب گفت: با اين سامانه هر كسي در هر جايي مي‌تواند به تمامی پرونده‌هاي موجود در آب‌هاي منطقه‌اي دسترسي داشته باشد.
تقي‌زاده خامسي اظهار داشت: در زمان حاضر يك ميليون و 227 هزار مشترك وجود دارد كه 633 هزار مشترك در بخش آب‌هاي سطحي و 494 هزار مشترك ديگر در بخش آب‌هاي زيرزميني هستند كه 85 درصد اينها را كشاورزان شامل مي‌شود.
وي افزود: با راه‌اندازي اين سامانه، تمامي مشتركان مي‌توانند در هر جاي ايران از طريق سيستم دولت الكترونيك درخواست كنند تا به پرونده‌هاي آنها رسيدگي شود.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان كرد: 330 اداره امور آب در كشور وجود دارد كه اكنون مشتركان مي‌توانند درخواست خود را ارائه داده تا به آن رسيدگي و به صورت الكترونیك پاسخ خود را دریافت کنند.
تقي‌زاده خامسي همچنين با تاکید بر اهمیت مسئله گشت، افزود: 909 هزار گشت بازرسي در كشور داريم كه اكنون با راه‌اندازي سامانه ساماب مي‌توانند از طريق تلفن همراه اطلاعات خود را تبادل و در سامانه ثبت كنند.
مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران در عين حال گفت: در مدتي كه سامانه راه‌اندازي شده، جلوي 660 ميليون ليتر سوخت غيرمجاز گرفته شده و اين عدد قابل توجهي است؛ اينها قبلا با مدرك‌هاي جعلي سوخت دريافت مي‌كردند

منبع:پاون