طرح

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: طرح "برق امید" اقدام در جهت منافع ملی و توسعه اقتصادی کشور است و با توجه به نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس جمهور، مسئولیت سنگینی را در اجرای این طرح ملی بر عهده داریم.

به‌گزارش مهرگان پرس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "همایون حائری" در سومین جلسه ستاد برق امید که با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت توانیر و ارتباط ویدیو کنفرانسی با مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق کشور در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد، طرح "برق امید" را تضمین کننده منافع ملی و در راستای اقدامات مدیریت مصرف و کاهش تلفات عنوان کرد و افزود: با توجه به نگاه مثبت مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور، مسئولیت صنعت برق در اجرای این طرح که منافع ملی و توسعه اقتصادی کشور را به همراه دارد، به مراتب سنگین‌تر شده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با قدردانی از تلاش شرکت‌های توزیع در عبور موفق از پیک تابستان، نوآوری را ویژگی صنعت برق عنوان و تاکید کرد: تک رقمی شدن نرخ تلفات شبکه در پایان سال گذشته و بیش از 5 هزارمگاوات صرفه جویی در پیک تابستان امسال که با محدود کردن رشد پیک شبکه به یک درصد همراه بود، بهره وری بالایی را برای صنعت برق در شرایط سخت اقتصادی رقم زد.
حائری طرح "برق امید" را نوآوری جدید صنعت برق عنوان کرد که در ارتباط منطقی با برنامه های مدیریت مصرف و کاهش تلفات و تکمیل کننده این برنامه هاست و منافع ملی و توسعه اقتصادی کشور را تضمین می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت نقطه نظرات و تجارب شرکت‌های توزیع در شکل گیری دستورالعمل اجرایی طرح "برق امید"، یکسان بودن باورها و نگاه به این طرح ملی را حایز اهمیت دانست و خواستار رفع پیچیدگی‌های پیش رو از طریق اقدامات دقیق مهندسی و تعاملات اجتماعی با مشترکان شد.
حائری یکسان سازی ادبیات و مفاهیم مورد استفاده در این طرح و هماهنگی کامل با ستاد توانیر را حایز اهمیت دانست و افزود: شرکت‌ها باید آمار دقیقی از اقدامات و نتایج حاصل شده از اجرای طرح را جهت جمع بندی و پیگیری نتایج در ستاد در اختیار داشته باشند و برنامه‌ریزی ماهانه و هدفگذاری مشخصی تا پایان سال ترسیم نمایند.
معاون وزیر نیرو ایده پردازی را لازمه استحکام و پایداری این طرح عنوان کرد و از شرکت‌های برق خواست با ایده پردازی در شکل گیری روش‌ها و چگونگی تعاملات اجتماعی در این طرح کمک کنند.
وی اظهار کرد: با پیاده کردن این طرح می‌توانیم دوران تحول سازی را در صنعت برق شاهد باشیم و تحقق این کار بزرگ نیازمند مطالعات بیشتر و همفکری و تبادل نظر برای یافتن روشهای مناسب تر است.

"برق امید" فرصت طلایی برای اصلاح مصرف برق در کشور
در ادامه این جلسه "محمدحسن متولی زاده" مدیرعامل شرکت توانیر با قدردانی از تلاشگران صنعت برق، عبور موفق از تابستان 99 را دستاوردی افتخارآمیز عنوان و تاکید کرد: صنعت برق نشان داده قادر است تصمیمات بزرگی مانند کاهش تلفات، مدیریت مصرف و عبور از پیک را با همفکری، برنامه ریزی و پیگیری موثر با موفقیت به انجام برساند و این توانمندی، اعتماد وزیر نیرو و مقامات عالی کشور به صنعت برق برای اجرای کارهای بزرگتر را دو چندان ساخته که مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
وی طرح "برق امید" را مشروط بر اینکه به خوبی اجرا شود، یک فرصت طلایی برای اصلاح مصرف برق در کشور توصیف کرد که تمامی مشترکان خانگی را تحت پوشش دارد و برای هریک از بخش‌های پر مصرف، خوش مصرف و کم مصرف، برنامه ای مشخص تدارک دیده شده و هدف اصلی آن اصلاح مصرف برق و بهره مندی مشترکان، صنعت برق و کشور است.
مدیرعامل توانیر یادآور شد: در این طرح فقط مشترکان خانگی تابع هدف هستند و حدود 8.5 میلیون مشترک کم مصرف، 16.5 میلیون مشترک خوش مصرف و 4.5 میلیون مشترک پر مصرف در کشور وجود دارد و باید مشترکان را از اینکه در کدام دسته مصرفی قرار دارند مطلع کنیم.
وی خاطرنشان ساخت: مشترکان علاوه بر کسب اطلاع از راهکارهای اصلاح مصرف برق و استفاده از مزایای کاهش تعرفه‌های پلکانی، می‌توانند با نصب پنل‌های خورشیدی در پشت بام منازل، بخشی ازبرق مورد نیاز خود را تامین کنند.
متولی زاده با تاکید بر اهمیت این طرح، از مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق خواست در خصوص روش‌های آموزش و ایده پردازی صنعت برق را در اجرای موفق طرح کمک کنند.
در ادامه این جلسه که با ارایه توضیحات طرح از سوی غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر همراه بود، مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق کشور عزم شرکت‌های متبوع خود بر اجرای این طرح ملی را اعلام و به تبیین نقطه نظرات و دیدگاههای اصلاحی پرداختند.